Agrol turbo Diesel olja, något att ha?

Germax
21 augusti 2006 · 12 086 Inlägg

Hört från flera håll.. speciellt bönder smile att Agrols Turbodieselolja ska va bra skit.. Oljan är väl främst till för traktorer och lantbruksmaskinerm därav bönnerna smile

Är de någon här som har något att säga om den?
Köpte på mig en dunk, den är ju pinsamt billig o vet iunte än om jag vågar hälla i den i motorn smile

jonTe
22 augusti 2006 · 5 710 Inlägg

Kvalitetsklassning och viskositet tack!
+ vad du hade tänkt att hälla den i?

Passar utmärkt till traktorer iaf wink

MVH Jonas
..............
carawelle
22 augusti 2006 · 460 Inlägg

JapMax skrev:
Hört från flera håll.. speciellt bönder smile att Agrols Turbodieselolja ska va bra skit.. Oljan är väl främst till för traktorer och lantbruksmaskinerm därav bönnerna smile

Är de någon här som har något att säga om den?
Köpte på mig en dunk, den är ju pinsamt billig o vet iunte än om jag vågar hälla i den i motorn smile

Har  oljan rätt kvalitetsklassning och viskositet för din motor är det inga problem.
Agrol och ok/Q8 tillvekas vid samma produktionsannläggning i stocholm. som ägs till största delen av Lantmännen

produktinfo finns på hemsidan där det oxå finns rekomendationstabeller.

Germax
22 augusti 2006 · 12 086 Inlägg

Turbo SUPER hette den visst, det verkar inte va någon hightech olja.. ska kolla kvalitetsklassning men 15W/40 är viskositeten iaf, ganska trög vinterolja med andra ord men ska visst funka bra till turbo mm vad folk säger..

carawelle
22 augusti 2006 · 460 Inlägg

JapMax skrev:
Turbo SUPER hette den visst, det verkar inte va någon hightech olja.. ska kolla kvalitetsklassning men 15W/40 är viskositeten iaf, ganska trög vinterolja med andra ord men ska visst funka bra till turbo mm vad folk säger..

Här har du produktinfo...
http://www.agrol.se/webit/bilddb/objekt … BLWFBlDGXu

jonTe
23 augusti 2006 · 5 710 Inlägg

Hade inte hällt den i SAABen iaf.

MVH Jonas
..............
Henko Rallytok
23 augusti 2006 · 165 Inlägg

Funkar kanon.
Använder den i Land Rovern, men vänta.
DET ÄR JU NÄSTAN EN TRAKTOR. smile Bara fyrpunktslyften bak som saknas

Land Rover Freelander TD4 - Såld
Volvo 945 Se -93
Germax
24 augusti 2006 · 12 086 Inlägg

Vafan är den så dålig=P Får väl hälla den i forden smile

jonTe
24 augusti 2006 · 5 710 Inlägg

JapMax skrev:
Vafan är den så dålig=P Får väl hälla den i forden smile

Kan nog bli bra med lite "tjockolja" så det blir tyst någongång på de där skrammelspisarna wink

MVH Jonas
..............
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang