Stylingbutiken.se vet inte hur man ska använda d tillbehören d säljer

Audikrille
23 augusti 2006 · 324 Inlägg

Jag köpte en bränsletrycksregulator av Stylingbutiken.se
Och när jag köper den så frågar jag om den fungerar till turbo och förgasare.  Jorå, det ska den göra. Det ska inte vara några problem.  (Jag var inte så insatt i det när jag köpte den)
Monterar in den i bilen.
Först går inte trycket att ställa under 1bar, och sen när nålen i förgasaren börjar stänga så bara ökar trycket på mätaren i BTR, så det bara pissar bensin.

Så jag ringer till dom och frågar hur man ska koppla in den för att jag inte får det att fungera som det ska.(Fick inte någon instruktion till den), men han i luren sa att han inte visste något. Så jag frågade ännu en gång om den ska gå och använda till Turbo och Förgasare, men det visste han inte. Det var ända han visste om den var att den ska användas i en bil.
Och jag fick inte lämna tillbaka den för att den var ju använd.

Som jag förstod det av honom så vet dom inte hur gerjerna fungerar som dom säljer eller hur man ska använda som.

seriöst företag..............

Så ringde jag till ett annat företag och frågade hur det var och vilka grejer jag skulle använda mig av, Och han förklarade och han visste hur det fungerade. jag köpte en där också då. Fick även en installationsanvisning till BTR.

Det kallar jag ett Seriöst företag!!! Som vet vad dom säljer och hur delarna fungerar!

Senast redigerat av Audikrille (24 augusti 2006)

Fiesta XR2 1.6 -87
Focus HGV -99
_MaCCe_ Majestas
23 augusti 2006 · 1 319 Inlägg

Tråkigt!

Team VeboTrim
Ford Sierra Laser M30b35 Turbo "The Senior six" (1986)
terazzi
24 augusti 2006 ·

Låter inge vidare bra, får man fråga vilket annat företag det andra var som du ringde då?

Bratten
24 augusti 2006 · 288 Inlägg

De är nog inte ovanligt att butiker inte vet exakt hur grejjerna funkar eller passar.

Gött att de löste sig till slut.

RX-7
Tack till: Creatix.se - Xtremt.se - RaidoPower.com - Ralphsdack.com - Wikingrekond.com - BRL Trollhättan - Jspec.se
Ford S-Max (2018)
Mazda Rx-7 Chargespeed "BRED o SINGEL" (1993)
Mr Lemon Satans Kung
24 augusti 2006 · 467 Inlägg

Har varit med om liknande fy faan vad det suger!!!

13,5 på Action Meet!!
LT-RACING http://www.ltracing.se
Audikrille
24 augusti 2006 · 324 Inlägg

terazzi skrev:
Låter inge vidare bra, får man fråga vilket annat företag det andra var som du ringde då?

GIK turbo

Fiesta XR2 1.6 -87
Focus HGV -99
terazzi
24 augusti 2006 ·

JA men dem kan ju sin sak winkbig_smile

Lada Tuning Lada-missbrukare
24 augusti 2006 · 566 Inlägg

Jaa just så...det blev så till slut.. Trist när sånt sker.. när försäljaren säjjer nååt han inte alls vet nått om...sad

-Lada 1200 TIC -85 "The Vladimir-Driftern"
"Livet är för kort för att köra med dåliga bilar!"
-Honda Accord 2.0i Sport -03 "Bruksbilen"
Lada 1200 Turbo Intercooler "The Vladimir-Driftern" (1985)
Audikrille
24 augusti 2006 · 324 Inlägg

Då kan dom ju hålla tyst från början i stället för att bara "tro" saker dom inte vet säkert.

Fiesta XR2 1.6 -87
Focus HGV -99
FugitivE BMW Power
24 augusti 2006 · 2 362 Inlägg

Audikrille skrev:
Då kan dom ju hålla tyst från början i stället för att bara "tro" saker dom inte vet säkert.

Allt för att sälja varan wink

BMW, bogsering med wire :/
JWSE30
24 augusti 2006 · 48 Inlägg

tjena
aaa de e tråkigt med sånt. Har själv varit med om detta på stylingbutiken.se när jag skulle beställa en dumpventil till en saab 9-5 -02. Jag var inte så påläst på den tiden och visste inte att man inte kan ha öppen dump i bilar med LMM. Så jag litade på dom och frågade om man kunde ha öppen dump på bilen i fråga och det skulle inte vara nårra problem sa dom. Detta är ju helt fel och sån tur väl är fick ja reda på detta fast då hade ja redan beställt och fick göra om min beställnig och betala extra frakt och så.

Audikrille
24 augusti 2006 · 324 Inlägg

Jag hade ju hunnit att testa min satt det var ju kört med återlämning.
Man måste visst vara helt påläst innan man köper något av sånna företag!

Senast redigerat av Audikrille (24 augusti 2006)

Fiesta XR2 1.6 -87
Focus HGV -99
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang