Missnöjd med MDS-produkt

golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
22 augusti 2006 · 1 290 Inlägg

MDS har alltid varit skit! Handla på BRL istället!!

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
StiFf Wankel
22 augusti 2006 · 1 080 Inlägg

Miklen skrev:
känns som att ni kanske borde ringa mds å fråga vem som byggt den lådan..har ni hört talas om praktikanter ? sommarjobbare ? sommarjobbare som fick sparken efter 2 veckor.. vem vet.. kanske ska ta reda på sånt innan ni börjar smutskasta.. Ja har haft mina billiga mds grejer i över 4 år nu.. å ja har inte haft några som helst problem..

precis....tror iaf att det är nån "proffsbyggare" som skruvat isär lådan och gjort på sitt sätt efter dom köpt lådan, sen när det blir fel skyller man på tillverkaren...
men det är bara vad jag tror

MDS Västerås
TranceManiac Life is to short to listen to slow music
22 augusti 2006 · 66 Inlägg

D va någonting nytt för mig att MDS skulle vara dom bästa.
har en polare som har köpt tre st av mds värst 12" o pajat alla limningen e kass som fan på upphängningen, men sålänge dom håller spelar dom på bra men som sagt han har köpt tre stycken med ca 2-3 månader mellanrumm för sen har dom pajat så kvaliten e väl inte precis den bästa.

Va Fan E Du Så Jävla Glad För? E De Kul O Va Ful Eller!?
AlvereZ
22 augusti 2006 · 787 Inlägg

TranceManiac skrev:
D va någonting nytt för mig att MDS skulle vara dom bästa.
har en polare som har köpt tre st av mds värst 12" o pajat alla limningen e kass som fan på upphängningen, men sålänge dom håller spelar dom på bra men som sagt han har köpt tre stycken med ca 2-3 månader mellanrumm för sen har dom pajat så kvaliten e väl inte precis den bästa.

Varför köpa en ny, och inte reklamera?
Det behöver ju inte vara producten som är själva boven, kanske skulle spelat in dom lite mera, spelat med för dåligt slutsteg m.m  = )
Kvalitén hos MDS är super...

Kanske skulle sluta spela med mina MDS grejer så att dom håller ett tag till =/

freddan70 Team Tondöv
22 augusti 2006 · 649 Inlägg

AlvereZ skrev:

TranceManiac skrev:
D va någonting nytt för mig att MDS skulle vara dom bästa.
har en polare som har köpt tre st av mds värst 12" o pajat alla limningen e kass som fan på upphängningen, men sålänge dom håller spelar dom på bra men som sagt han har köpt tre stycken med ca 2-3 månader mellanrumm för sen har dom pajat så kvaliten e väl inte precis den bästa.

Varför köpa en ny, och inte reklamera?
Det behöver ju inte vara producten som är själva boven, kanske skulle spelat in dom lite mera, spelat med för dåligt slutsteg m.m  = )
Kvalitén hos MDS är super...

Kanske skulle sluta spela med mina MDS grejer så att dom håller ett tag till =/

har aldrig nånsin hört talas om att limningen släpper pga för lite inspelning!! eller med för dåligt slutsteg heller för den delen..
MDS kvalite ÄR inte super, så är det bara! visst, det är inte värsta avskrapet till dynggrejor heller, men dom är definitivt inget toppmärke!! sen är det ju samma med dom som andra märken, vissa av deras grejor är sämre än andra..

eleaken
22 augusti 2006 · 278 Inlägg

dom som tycker mds e skit köp tävlingsgrejjer då , jag har haft min bas i 2 år o funkat perfekt

ni som gnäller på mds åk o köp dls värsta så får ni kvalite som heter duga

Jonve Livsnjutare
22 augusti 2006 · 342 Inlägg

Om man handlar ifrån MDS så får man vad man betalar för! Och har man nu lyckats förstöra en vara ifrån ett visst företag så behöver det inte alltid vara producentens fel, det kan lika gärna vara konsumenten som spelar allt för hårt osv.
Men det lilla som jag har varit i kontakt med MDS så är jag nöjd med det! Den långslagiga MDS serien är en av dom bättre men som någon sa så har stegen en viss tendens att sluta fungera, nån kanal pajar eller tom. stegen brinner upp!
Själv så är mina favoriter JBL, DLS och Pioneer!

Halvsats till 940 säljes! Ej ltt! Gått max 20 mil! Säljes pga. krockad bil!
loudness
22 augusti 2006 · 4 554 Inlägg

golfarn_nr1 skrev:
MDS har alltid varit skit! Handla på BRL istället!!

vem sa att brl är bättre? rf görs i samma fabrik som mds:D

iaf så vet jag mycke väl att kvaliten på mds suger.. lagade en bas senast igår där ena ledaren mellan kontakten och spolen hade vibrerat av(sånt får inte hända) har lagat åtskillga classicsteg (ac serien) där det varit kall lödninger på många ställen så som lågnivån som senda medfört avbrunnen signaljord i spelaren.. den sk fatboy basen som ska vara tokbra spricker i membranet.. kan nämna ännu mer kvalitetsfel på mds men skippar de.. jo den slriver dom att deras apx basar har världens längsta slaglängd.. skummt hur man kan skriva så när jls w7 basar har de...

freddan70 Team Tondöv
22 augusti 2006 · 649 Inlägg

eleaken skrev:
dom som tycker mds e skit köp tävlingsgrejjer då

det är det jag gör!!

Speedy91
24 augusti 2006 · 79 Inlägg

Vogge skrev:

racing-jimpa skrev:

Billy_Butt skrev:

Kolla länken får du se bland annat kablarna till neonet syns att minus kabeln e lödd till + kabeln var samma sak med högtalar kablarna.

om - va ihop lödd med + så borde det väl varit kortis?

utan att vara allt för säker så vet jag inte ens om neon rören är +/- specade mina har en lite dosa som transformera om strömmen den är plus och minus specad men om amn sedan kopplar rören så att deras +/- sitter ihop blir de ju kopplade i serie så att de bli som man har ett rör istället för två

                  12+--->   +Neon- +Neon-  <---- jord  strömen flyter genom båda rören ner till jord borde funka tycker jag tongue  ska nog ut o testa !

Okej ne han hade ingen sån=/ vet hur dom ser ut

Speedy91
24 augusti 2006 · 79 Inlägg

StiFf skrev:

Miklen skrev:
känns som att ni kanske borde ringa mds å fråga vem som byggt den lådan..har ni hört talas om praktikanter ? sommarjobbare ? sommarjobbare som fick sparken efter 2 veckor.. vem vet.. kanske ska ta reda på sånt innan ni börjar smutskasta.. Ja har haft mina billiga mds grejer i över 4 år nu.. å ja har inte haft några som helst problem..

precis....tror iaf att det är nån "proffsbyggare" som skruvat isär lådan och gjort på sitt sätt efter dom köpt lådan, sen när det blir fel skyller man på tillverkaren...
men det är bara vad jag tror

Jo men detta var första gången vi skruvade isär lådan för vi fick för oss o göra nya lådor till 12erna bara för o få mer kräm ur 12erna dom funkade fint men satt i fel låda. vi hade aldrig rört det sen han köpte den

Speedy91
24 augusti 2006 · 79 Inlägg

freddan70 skrev:

eleaken skrev:
dom som tycker mds e skit köp tävlingsgrejjer då

det är det jag gör!!

Det gör jag med;D har aldrig kört me mds

Speedy91
24 augusti 2006 · 79 Inlägg

Miklen skrev:
känns som att ni kanske borde ringa mds å fråga vem som byggt den lådan..har ni hört talas om praktikanter ? sommarjobbare ? sommarjobbare som fick sparken efter 2 veckor.. vem vet.. kanske ska ta reda på sånt innan ni börjar smutskasta.. Ja har haft mina billiga mds grejer i över 4 år nu.. å ja har inte haft några som helst problem..

Jo det kan vara det me så illa det var svåraste var ju att få ur högtalarna när nästan alla skrubvar var runddragna

Tomten Tomten
24 augusti 2006 · 1 065 Inlägg

jag tycker mds är bra. trevliga o kunniga.

mds lådorna med neon ska tydligen vara bland som sämsta enligt mds själva också.

sen alla får ju handla där dom vill bara dom är nöjda

Chevrolet Impala 4dr HT "Pimpala" (1968)
BMW 525i Touring M-sport "Familje Edition" (2002)
Speedy91
24 augusti 2006 · 79 Inlägg

Tomten skrev:
jag tycker mds är bra. trevliga o kunniga.

mds lådorna med neon ska tydligen vara bland som sämsta enligt mds själva också.

sen alla får ju handla där dom vill bara dom är nöjda

Jo det e ju sant alla kör ju me det dom e nöjda me men men säger bara vad jag tycker och se vad andra tycker;D inget illa ment av mej forskar lite

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang