Tävlings ljud

andreas_gbg_
24 oktober 2009 · 1 634 Inlägg

Fick idag återigen frågan (irl) vilket märke som var bäst för billjud, och som vanligt svarade jag INGET. Finns inget märke som är bäst, bland så gott som alla etablerade märken finns produkter som skulle kunna sitta i en välbyggd och vältweakad bil för tävling på högsta nivå, inom både SPL och SQ. Skulle snarare vilja påstå att vissa märken SATSAR mer på tävling. Som tex DLS och Pioneer  gör på Europafinalen i sound quality. Även som Digital Designs gör inom SPL.

Sedan som JonasH säger, konkurrensen är STENHÅRD inom billjud. Alla (nästan) etablerade märken är riktigt bra.

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00
Lonefox Bad music kills good sound
25 oktober 2009 · 7 241 Inlägg

andreas_gbg_ skrev:
Fick idag återigen frågan (irl) vilket märke som var bäst för billjud, och som vanligt svarade jag INGET. Finns inget märke som är bäst, bland så gott som alla etablerade märken finns produkter som skulle kunna sitta i en välbyggd och vältweakad bil för tävling på högsta nivå, inom både SPL och SQ. Skulle snarare vilja påstå att vissa märken SATSAR mer på tävling. Som tex DLS och Pioneer  gör på Europafinalen i sound quality. Även som Digital Designs gör inom SPL.

Sedan som JonasH säger, konkurrensen är STENHÅRD inom billjud. Alla (nästan) etablerade märken är riktigt bra.

Mvh Andreas

För tävling kan jag inte uttala mig eftersom det beror på så mycket mer än komponenterna.

Men för att lyssna på och trivas med så säger jag rakt av:

Det märke som passar dig och din smak bäst. Bara att lyssna sig fram.

NEJ inte riktat mot dig Andreas wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang