940'i som ej startar vid väta!

Sued
2 november 2009 · 238 Inlägg

Fick igår rycka ut och rädda kompisen och hans 940'i bensinare, vet tyvärr ej årsmodell. Han stod inne i en biltvätt med en stendöd bil, han hade försökt starta men nu var batteriet slut. Då jag dök upp hade det ungefär gått en halvtimme vilket antagligen hade gett bilen en liten stund att torka, för det enda vi behövde göra var att koppla på startkablar.

Vår slutsats var att något som inte skulle bli blött/fuktigt antagligen blivit det pga av biltvättens starka högtryck, men vi hade fel. I morse startade inte bilen igen, det regnade ute. På med kablarna och han drog iväg till jobbet.

En 940'i är ju rätt simpel, men har faktiskt inte så stor ide vart jag ska börja, någon som kan ge några pointers? smile

Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.
rallykleen Rally Mupp
3 november 2009 · 300 Inlägg

Byt fördelarlock och tändkablar.

Dubbla Webrar är ljuv musik i mina öron!!
Projekttråd! http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 69&p=1
Retepoj
3 november 2009 · 664 Inlägg

Fukt i fördelaren, byt det, passa samtidigt på att titta hur rotorn ser ut när du liks har upp det, sitter ju i bakkant på toppen med 8:ans nyckel på två ställen om jag inte missminner mig.

Lycka till.

rredline
3 november 2009 · 39 Inlägg

Nytt fördelarlock sen går den igen...

____Old Volvos never DIE they only go FASTER____
Volvo 940 "Generalen" (1991)
Sued
4 november 2009 · 238 Inlägg

Bytt ut allt som nämnts ovan samt en massa annat jag hade liggandes till ingen nytta, nu fungerar allt klockrent och motorn glänser samt jobbar på bra med ny olja och allt rengjort och finjusterat smile

Tack för svaren smile

Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang