Spolning av kylsystemet på en 460

svempus
4 november 2009 · 409 Inlägg

hej jag har en volvo 460-93 som jag tänker spola kylaren och motorn på men nu är det så att jag hittar inte avtappnings pluggen på motorblocket vet att den ska vara på höger sida av motorn och sen undrar jag om man kan skippa volvos typ c glykol och köra med biltemas glykol eller??? det är därför jag ska spola systemet på bilen... är en b20f motor i den....

En Saab utan turbo är som en räkmacka utan räkor..
svempus
6 november 2009 · 409 Inlägg

äre det ingen som vet var pluggen sitter....???

En Saab utan turbo är som en räkmacka utan räkor..
ante850r
6 november 2009 · 285 Inlägg

lossa en nedersta kylaslangen bara å töm skiten.

svempus
6 november 2009 · 409 Inlägg

måste spola vill inte blanda olika glykol typer med varandra i motorn får väll spola kylaren flera gånger och tappa i ny glykol mellan gångerna så det blir ny i bilen i vinter till en början med så den inte fryser....

En Saab utan turbo är som en räkmacka utan räkor..
ChristerGustafson
6 november 2009 · 260 Inlägg

Vad tappa i glykol mellan gångerna?

Nu en Audi A4 -96
svempus
6 november 2009 · 409 Inlägg

för att jag vill veta vad som är i bilens kylsystem och vill inte blanda vanlig glykol med volvos typ c glykol och att tappa ur glykolen gör jag bara när bilen har fått gått och blivigt varm så termostaten öppnar sig och gammal glykol kommer ut till kylaren och då kan jag tappa av den där och spola ur kylaren och fylla i ny glykol är nog inte bytt på 4-5 år i bilen skulle jag tro....

En Saab utan turbo är som en räkmacka utan räkor..
Darkace Skyline Drifter
6 november 2009 · 640 Inlägg

ett tips, använd inte kylarrengöring bara! vattenpump o packningar kan ta skada om de inte e bytta på länge...

svempus
6 november 2009 · 409 Inlägg

hadde tänkt göra de men då blire nog till att skita i det fast jag tror de skulle behövas var stopp i avtappnings pluggens hål när jag tappa ur första gången....

En Saab utan turbo är som en räkmacka utan räkor..
Darkace Skyline Drifter
6 november 2009 · 640 Inlägg

svempus skrev:
hadde tänkt göra de men då blire nog till att skita i det fast jag tror de skulle behövas var stopp i avtappnings pluggens hål när jag tappa ur första gången....

jo det samlas alltid smuts där, men funkar gott o väl med vatten wink

svempus
6 november 2009 · 409 Inlägg

ja ska plocka bort termostaten när jag får pengar då då kan man ju spola lite i motorn ochså ju..... och de som kom ut när jag hadde lossat på avtappnings pluggen var någe i från kylvätskan typ sediment eller va det heter var tvungen att ta en skruv mejsel och peta upp i hålet för att det skulle börja rinna.....

En Saab utan turbo är som en räkmacka utan räkor..
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang