Självgående dammsugare?

Jonnybcool
6 november 2009 · 744 Inlägg

Börjar bli riktigt less på att det blir dammigt som fan efter typ en dag hemma nu så funderar lite på att köpa en självgående dammsugare... Ja jag är lite petig av mig när det gäller att det ska vara rent och snyggt. Då min sambo är raka motsatsen i stort sett så blir man bara less ibland när det ser ut som fan.

Så tänkte höra om det är nån här som har en självgående dammsugare?

Kollat lite på denna: http://www.cleanmate.se/butik/index.php … ucts_id=15

Men vet inte om man får vad man betalar för när det gäller självgående... Finns ju i prisklass upp till över 10K så...

Sen undrar jag hur ofta man behöver tömma dem? Det kan ju inte finnas så mycket plats att samla damm i de där eftersom de är ganska små. Iof ska väl en sån där bara underhålla hemmet och inte köras typ 1 gång i veckan men.

[Turbolover]
Mortalis VW-nörd?
6 november 2009 · 4 332 Inlägg

Gå å prata med en handlare på Elgiganten t.ex. och be om en demonstration, vet att de saluförs en modell kallad iRobot där för 4995, kan du få lite svar på dina eventuella frågor också.
Men jag kan iaf säga att de är absolut inte som ersättning till normal dammsugning och städning, tycker de fortfarande är riktigt urusla...

Senast redigerat av Mortalis (6 november 2009)

joakim89
6 november 2009 · 1 265 Inlägg

fanns en tråd på www.lazzat.se om ja inte minns fel så funka den riktigt bra.

Jonnybcool
6 november 2009 · 744 Inlägg

Nej som ersättning till vanlig dammsugning är den inte tänkt utan mer så att den håller lyan i bra skick emellan de vanliga städningarna. Om man inte dammsuger på 2 dagar nu så rullar det ju runt stora tussar på golvet...

[Turbolover]
Darkace Skyline Drifter
6 november 2009 · 640 Inlägg

Jonnybcool skrev:
Nej som ersättning till vanlig dammsugning är den inte tänkt utan mer så att den håller lyan i bra skick emellan de vanliga städningarna. Om man inte dammsuger på 2 dagar nu så rullar det ju runt stora tussar på golvet...

men vad kan ni ha hemma som gör att de dammar så snabbt o mycket? smile

LasseMan underordnad allfixare
6 november 2009 · 696 Inlägg

Darkace skrev:

Jonnybcool skrev:
Nej som ersättning till vanlig dammsugning är den inte tänkt utan mer så att den håller lyan i bra skick emellan de vanliga städningarna. Om man inte dammsuger på 2 dagar nu så rullar det ju runt stora tussar på golvet...

men vad kan ni ha hemma som gör att de dammar så snabbt o mycket? smile

samma hemma hos oss också tror tom det räcker med 1 dag så kommer det små tussar dock har vi 2 hundar roll

Jag hatar att förlora, det får någon annan hålla på med!
Jonnybcool
6 november 2009 · 744 Inlägg

Vi har en katt hemma.... Dock tror jag inte att det beror så mycket på honom... För dammar man av tv-bänken så är den full med damm 2 dagar senare hmm

[Turbolover]
Darkace Skyline Drifter
6 november 2009 · 640 Inlägg

mycket tygsoffor, tyggardiner, tygmattor? sånt dammar juh iof som fasen...

Milliway Visionär
6 november 2009 · 59 Inlägg

Självgående damsugare är ren skräp och hopplösa att få att damsuga i soffan ;P

Jonnybcool
7 november 2009 · 744 Inlägg

Darkace skrev:
mycket tygsoffor, tyggardiner, tygmattor? sånt dammar juh iof som fasen...

Ingen tygsoffa, inte mycket tyg överhuvudtaget. Nån matta här och där då men inget överdrivet annars... Jag tycker vi har lite för mycket grejer överallt men  jag tycker väl det för att jag vill ha rent och snyggt...

[Turbolover]
Darkace Skyline Drifter
7 november 2009 · 640 Inlägg

oh fan... ja då blir de lite utav ett mysterium he he wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang