baslåda till mina lanzar max pro 2x12 tips?

flamestone
7 november 2009 · 233 Inlägg

Softis skrev:
U-Dimension dB 2500.1 på www.blekingebilradio.se kostar en del, men det driver dom rätt bra också. Basarna ligger väl på 800rms/st?

Om du inte har så mycket pengar så är ett Sinus Live SL-A 1500 ett alternativ, 1500 rms@1ohm

ok de såg fint ut men går det att koppla in båda basarna till ett monoblock den har väl bara 1 kanal? jo de är 800w rms:)!!
tack för tippset

Porsche 928 s "strosek" (1983)
flamestone
7 november 2009 · 233 Inlägg

dbakuten skrev:
Här har du ett bra paket där di kan driva ut basarna och de övriga högtalarna så bra det går.

http://www.dbakuten.se/detail-item_id-317321

Monoblocket till basarna och det 4kanaliga slutsteget till de övriga högtalarna.

MVH//Björn

okej de såg bra ut men har ju 6 st högtalare inne i bilen och basarna i bagaget så behöver ett 5 kanaligt och ett monoblock isåfall men hur kopplar man basarna till monoblocket går det att sätta båda basarna till ett mono för de är ju bara 1 kanal i den:)?
tack för tipset

Porsche 928 s "strosek" (1983)
dbakuten TEAM dBAkuten
7 november 2009 · 865 Inlägg

flamestone skrev:

dbakuten skrev:
Här har du ett bra paket där di kan driva ut basarna och de övriga högtalarna så bra det går.

http://www.dbakuten.se/detail-item_id-317321

Monoblocket till basarna och det 4kanaliga slutsteget till de övriga högtalarna.

MVH//Björn

okej de såg bra ut men har ju 6 st högtalare inne i bilen och basarna i bagaget så behöver ett 5 kanaligt och ett monoblock isåfall men hur kopplar man basarna till monoblocket går det att sätta båda basarna till ett mono för de är ju bara 1 kanal i den:)?
tack för tipset

Japp det går bra att sätta 2st basar på ett monoblock.

Butiken som säljer sakerna lär garanterat hjälpa dig med hur du koppla ihop allt.

Om inte kolla vidare.

MVH//Björn

Chevrolet Astro "dBAkuten" (1997)
Frissan
7 november 2009 · 4 693 Inlägg

När du kopplar in båda basarna så sätter du plus från den ena basen ihop med plus från den andra basen och sätter dom på plus på steget. Likadant med minus.

Booyakasha!
flamestone
7 november 2009 · 233 Inlägg

Softis skrev:
När du kopplar in båda basarna så sätter du plus från den ena basen ihop med plus från den andra basen och sätter dom på plus på steget. Likadant med minus.

ok visste inte ens att de gick tack för hjälpen ska köpa ett sinus live sl- a1500 v2 fan nu kommer de nog bli tryck i basarna:)
tack så mycket:)

Porsche 928 s "strosek" (1983)
flamestone
7 november 2009 · 233 Inlägg

baslåda till mina lanzar max pro 2x12 jag har kollat på denna  http://www.brc.se/sortiment/artikel.asp … ;VGR=M4000
och undrar nu om de är någon som vet om denna blir bra till dessa basar eller ska man köpa något annat?
tack på förhand

Porsche 928 s "strosek" (1983)
TT-Avant
7 november 2009 · 6 851 Inlägg

flamestone skrev:
baslåda till mina lanzar max pro 2x12 jag har kollat på denna  http://www.brc.se/sortiment/artikel.asp … ;VGR=M4000
och undrar nu om de är någon som vet om denna blir bra till dessa basar eller ska man köpa något annat?
tack på förhand

Skulle inte stoppa i de basarna i portad låda..QTS värdet är över 1.xx så en sluten låda är nog att rekomendera.
BRL rekomenderar ju 39L/bas sluten..Själv hade jag nog byggt en låda på 100-120L sluten till två sånna basar (runt 50-60L/st)

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Frissan
7 november 2009 · 4 693 Inlägg

Själv så skulle det aldrig falla mig in att sätta en bas i en färdigportad låda. Avstämningen kan ju bli helt åt helvete och man kan förstöra basen om man har otur.

Mitt råd är att bygga en egen låda.

Booyakasha!
flamestone
7 november 2009 · 233 Inlägg

Softis skrev:
Själv så skulle det aldrig falla mig in att sätta en bas i en färdigportad låda. Avstämningen kan ju bli helt åt helvete och man kan förstöra basen om man har otur.

Mitt råd är att bygga en egen låda.

byggde i förra bilen men de kräver ju att man har ledig tid till det ocksåsmile vilket jag inte har så de är därför jag skulle vela köpa en färdig låda!! jag hittade en sluten låda på db akuten på 35 l per bas tror du de skulle bli bra om man lägger basarna i såna ? http://www.dbakuten.se/detail-item_id-16162

Porsche 928 s "strosek" (1983)
flamestone
7 november 2009 · 233 Inlägg

TT-Avant skrev:

flamestone skrev:
baslåda till mina lanzar max pro 2x12 jag har kollat på denna  http://www.brc.se/sortiment/artikel.asp … ;VGR=M4000
och undrar nu om de är någon som vet om denna blir bra till dessa basar eller ska man köpa något annat?
tack på förhand

Skulle inte stoppa i de basarna i portad låda..QTS värdet är över 1.xx så en sluten låda är nog att rekomendera.
BRL rekomenderar ju 39L/bas sluten..Själv hade jag nog byggt en låda på 100-120L sluten till två sånna basar (runt 50-60L/st)

skulle det funka med 35 liters sluten låda för 1 bas?

Porsche 928 s "strosek" (1983)
TT-Avant
7 november 2009 · 6 851 Inlägg

flamestone skrev:

TT-Avant skrev:

flamestone skrev:
baslåda till mina lanzar max pro 2x12 jag har kollat på denna  http://www.brc.se/sortiment/artikel.asp … ;VGR=M4000
och undrar nu om de är någon som vet om denna blir bra till dessa basar eller ska man köpa något annat?
tack på förhand

Skulle inte stoppa i de basarna i portad låda..QTS värdet är över 1.xx så en sluten låda är nog att rekomendera.
BRL rekomenderar ju 39L/bas sluten..Själv hade jag nog byggt en låda på 100-120L sluten till två sånna basar (runt 50-60L/st)

skulle det funka med 35 liters sluten låda för 1 bas?

Ja funkar gör det ju säkert. Men om ljudet blir så bra som det kanske är tänkt kan jag ej svara på.
på slutna lådor så brukar man kunna avvika från angivet mått ganska så mycke.
Bara att testa, skulle inte tro att basarna går sönder pga. att lådan är något förliten.

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Drönirettab
7 november 2009 · 21 761 Inlägg

Verkar vara samma sak med dessa basar som med storebror Max Pro154D, parametrarna hos BRL stämmer inte överens med Lanzars hemsida. Frågan är vilka värden som är de rätta. hmm

flamestone
8 november 2009 · 233 Inlägg

Drönirettab skrev:
Verkar vara samma sak med dessa basar som med storebror Max Pro154D, parametrarna hos BRL stämmer inte överens med Lanzars hemsida. Frågan är vilka värden som är de rätta. hmm

jadu jag undrar samma sak:)

Porsche 928 s "strosek" (1983)
evilaudio
8 november 2009 · 16 195 Inlägg

saken e den att infon som finns på BRLs hemsida är den infon som levereras med basarna i den kartongen dom kommer i.

så felet ligger hos lanzar.. dom har inte samma info på hemsidan som på de infoblad som man får me basarna.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Drönirettab
8 november 2009 · 21 761 Inlägg

Har BRL frågat Lanzar om de har någon förklaring till det där?

Tänkte att Lanzar borde ju se till att deras återförsäljare får rätt info, även att det står rätt på deras hemsida, annars blir kanske kunderna missnöjda när de vill ha hjälp och riskerar att få fel råd. hmm

Dock är det inte bara Lanzar som har "mystiska" angivelser, har stött på en del ställen där det inte verkar stämma med tex parametrar och sånt. Jag söker mycket på tillverkarnas hemsidor när jag räknar på lådor och därför vet jag detta. smile

flamestone
10 november 2009 · 233 Inlägg

Drönirettab skrev:
Har BRL frågat Lanzar om de har någon förklaring till det där?

Tänkte att Lanzar borde ju se till att deras återförsäljare får rätt info, även att det står rätt på deras hemsida, annars blir kanske kunderna missnöjda när de vill ha hjälp och riskerar att få fel råd. hmm

Dock är det inte bara Lanzar som har "mystiska" angivelser, har stött på en del ställen där det inte verkar stämma med tex parametrar och sånt. Jag söker mycket på tillverkarnas hemsidor när jag räknar på lådor och därför vet jag detta. smile

lådan som basarna var i spelade de då skit i iallafall:)

Porsche 928 s "strosek" (1983)
Frissan
10 november 2009 · 4 693 Inlägg

flamestone skrev:

Drönirettab skrev:
Har BRL frågat Lanzar om de har någon förklaring till det där?

Tänkte att Lanzar borde ju se till att deras återförsäljare får rätt info, även att det står rätt på deras hemsida, annars blir kanske kunderna missnöjda när de vill ha hjälp och riskerar att få fel råd. hmm

Dock är det inte bara Lanzar som har "mystiska" angivelser, har stött på en del ställen där det inte verkar stämma med tex parametrar och sånt. Jag söker mycket på tillverkarnas hemsidor när jag räknar på lådor och därför vet jag detta. smile

lådan som basarna var i spelade de då skit i iallafall:)

Om du menar orginal lådan så vet jag precis hur illa den låter. Men det är ju 4 st portar i den och ser åt helvete för liten ut.

Booyakasha!
flamestone
14 november 2009 · 233 Inlägg

om man skulle köpa en venturi baslåda och sedan köpa nya basar till vad skulle ni rekomendera för 12 tums basar?

Porsche 928 s "strosek" (1983)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang