Volvo 850 GLT går ryckigt! HJÄLP

Nylund91
14 november 2009 · 195 Inlägg

Hej, min 850 började gå ryckigt idag och jag undrar lite över vad det kan vara för fel. Ska berätta hur det började, steg upp och körde bort på macken o tankade för jag och en kompis skulle köra och hämta en soffa med min bil och släp. (då gick bilen hur bra som helst). Vi kopplade på släpet och körde iväg (kompisen körde för han är bättre på att köra med släp^^) iallafall, jag tyckte att bilen gick väldigt ryckigt men tänkte inte mkt på det, trodde att det var för släpet gungade bara. När vi sen kom hem och kopplade av släpet så körde jag bort på affärn för att handla lite, iallafall då märkte jag att bilen var lite svårstartad och ryckte välldigt mycket när jag körde. Testade och köra på alla växlar med lågt varv och högre varv och den rycker på alla växlar men mest på låga varv och när man trycker till lite hastigt på pedalen. Testade hälla i en flaska med såndära vätska som rengör insprutningen i tanken (svart liten flaska, minns inte va de heter).

Funderar lite på om det kan vara tändstiften? ska byta imorgon och testa.

Tacksam om någon kan hjälpa mig ta reda på vad det kan vara för fel smile

fråga gärna om ni undrar något.

Mvh/Nicklas


--------------------------------

Edit:

Testade bilen igen nu när den stått och blivit kall, då funkade den jätte bra ända tills motorn blev varmkörd igen, då började ryckandet hmm
någon som vet vad de kan vara?

Senast redigerat av Nylund91 (14 november 2009)

Nylund91
15 november 2009 · 195 Inlägg

Ingen som har lite tips på vad det kan vara?

MaulinR Avstängd
15 november 2009 · 285 Inlägg

Min var likadan i sommras, då var det lödningar i soppapumpsrelät som hade släppt..

Kan ju vara väldigt mycket, men värt att kolla relät.

Senast redigerat av MaulinR (15 november 2009)

Nylund91
15 november 2009 · 195 Inlägg

okej tack, ska kolla upp det smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang