Honda civic vei går segt och blir varm som f*n

Alex_bergstr
26 november 2009 · 1 364 Inlägg

Tjenna fick en ´honda civic vei i inbyte med trasig fördelare köpte en ny och bilen startade direkt men igår när jag tog första provrundan med den så kände jag att bilen gick jätte segt fick ha gasen i botten hela tiden för att det skulle hända något:S
Efter en stund kände jag även att det luktade lite bränt så jag stannade öppnade motorhuven och såg att grenröret var så varmt så det glöde verkligen lyste rött! ^^
Även kylarslangarna och kylar locket var jätte varm! men tempmetaren i bilen låg på mitten :S

Någon som kan tänkas veta vad det kan vara?
Jag funderar på omm katten är igensatt men det är bara en tanke ! kom med tips! big_smile

Senast redigerat av Beangt (26 november 2009)

BMW 540i/6 nr 473 av 797 "Under renovering" (1995)
BMW 435i Gran coupe "Estoril blå" (2015)
Darkace Skyline Drifter
26 november 2009 · 640 Inlägg

kommer det ut avgaser ur slut röret o är det nått tryck där?
låter som om nått ligger o täpper till.

Kavli Motborgare
26 november 2009 · 1 099 Inlägg

Beangt skrev:
Tjenna fick en ´honda civic vei i inbyte med trasig fördelare köpte en ny och bilen startade direkt men igår när jag tog första provrundan med den så kände jag att bilen gick jätte segt fick ha gasen i botten hela tiden för att det skulle hända något:S
Efter en stund kände jag även att det luktade lite bränt så jag stannade öppnade motorhuven och såg att grenröret var så varmt så det glöde verkligen lyste rött! ^^
Även kylarslangarna och kylar locket var jätte varm! men tempmetaren i bilen låg på mitten :S

Någon som kan tänkas veta vad det kan vara?
Jag funderar på omm katten är igensatt men det är bara en tanke ! kom med tips! big_smile

Det låter ju som tändtidpunkten är helt åt helvete. Kan du kolla det först?

-- K

Alex_bergstr
29 november 2009 · 1 364 Inlägg

Darkace skrev:
kommer det ut avgaser ur slut röret o är det nått tryck där?
låter som om nått ligger o täpper till.

Det känns som vanligt tycker jag :S

BMW 435i Gran coupe "Estoril blå" (2015)
BMW 540i/6 nr 473 av 797 "Under renovering" (1995)
Alex_bergstr
29 november 2009 · 1 364 Inlägg

Kavli skrev:

Beangt skrev:
Tjenna fick en ´honda civic vei i inbyte med trasig fördelare köpte en ny och bilen startade direkt men igår när jag tog första provrundan med den så kände jag att bilen gick jätte segt fick ha gasen i botten hela tiden för att det skulle hända något:S
Efter en stund kände jag även att det luktade lite bränt så jag stannade öppnade motorhuven och såg att grenröret var så varmt så det glöde verkligen lyste rött! ^^
Även kylarslangarna och kylar locket var jätte varm! men tempmetaren i bilen låg på mitten :S

Någon som kan tänkas veta vad det kan vara?
Jag funderar på omm katten är igensatt men det är bara en tanke ! kom med tips! big_smile

Det låter ju som tändtidpunkten är helt åt helvete. Kan du kolla det först?

-- K

Jo det var min första tanke!
men det känns inte som att det skulle kunna göra så att katten blir så varm?
eller kan den det?big_smile

BMW 435i Gran coupe "Estoril blå" (2015)
BMW 540i/6 nr 473 av 797 "Under renovering" (1995)
engolf
29 november 2009 · 3 235 Inlägg

Jag tror du råkade ändra tändinställningen när du bytte fördelare.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang