Dörrhögtalare Fram i Audi a3 - 98.

Mysweetantidote
10 december 2009 · 80 Inlägg

tjenare. nu är det såhär.. jag har slängt in ett par sköna 6x9or och en skön baslåda och skulle vilja ha ett par högtalare fram osså, eftersom audis orginal suger duktigt. mina frågor är:

1: vilken storlek är de på dem ?

2: eftersom jag öppnat och kollat så har jag sätt att dem sitter med 3 skruvar och alla högtalare jag hittat har 4 skruvs fäste. hur löser man det?

3: ett par bra högtalare att rekomendera för under 1000 lappen ? smile

Tacksam för svar smile

Ford Focus ST170 "Blue" (2004)
Team_Bilradiohuset
10 december 2009 · 452 Inlägg

du behöver en adapter i din dörr så får du i ett 5,25" kitsystem.
Jag har monterat flera kit i A3 och har hittat ett riktigt fint som låter bra och passar perfekt!
http://www.impact-car-audio.com/PG50S.html

mvh mackan

Bilradiohuset
Din bilstereo butik på nätet
Volvo S70 T5 "Dragrace edition" (1997)
Volvo C30T5 "C30 Nurburgring Edition" (2007)
GolfIIIVr6
10 december 2009 · 187 Inlägg

Tycker det låter fint i bose ljudet wink

Team_Bilradiohuset
10 december 2009 · 452 Inlägg

bosse låter mest som han har slått i tån nånstans och sprungit ut i plåtskjulet där han skriker ut sin ilska.....

mvh mackan

Senast redigerat av Team_Bilradiohuset (10 december 2009)

Bilradiohuset
Din bilstereo butik på nätet
Volvo C30T5 "C30 Nurburgring Edition" (2007)
Volvo S70 T5 "Dragrace edition" (1997)
Mysweetantidote
10 december 2009 · 80 Inlägg

okej tack mackan smile. har du någon aning om var man kan hitta dessa addaptorer  (stavning) och högtalare? vill göra det bekvämt för mig och beställa eller köra o köpa dem här i sverige smile

Ford Focus ST170 "Blue" (2004)
Mysweetantidote
10 december 2009 · 80 Inlägg

http://www.blekingebilradio.se/default.aspx hittade en här. är det dessa du menar  Mackan?.. isf. var rekommenderar du att man monterar diskanterna ?.. (sry är inte så insatt i ljud o bilar)

Ford Focus ST170 "Blue" (2004)
Team_Bilradiohuset
10 december 2009 · 452 Inlägg

Mysweetantidote skrev:
http://www.blekingebilradio.se/ShowProduct.aspx?prodid=5218&cat=892 * EDIT*

Ja det kitet brukar jag använda. Diskanten sätter du på original placering i dörren, den sitter som ett smäck där. Glöm inte att beställa högtalar adapter också.

mvh mackan

Senast redigerat av Team_Bilradiohuset (10 december 2009)

Bilradiohuset
Din bilstereo butik på nätet
Volvo S70 T5 "Dragrace edition" (1997)
Volvo C30T5 "C30 Nurburgring Edition" (2007)
dfine BMW entusiast
10 december 2009 · 579 Inlägg

Mysweetantidote skrev:
http://www.blekingebilradio.se/ShowProduct.aspx?prodid=5218&cat=892 * EDIT*

Dom blir bra till en A3:a..
Monteringsringar i plast (gör om 3 hål till 4 istället) kan du köpa på BRL men se till att montera och täta dom ordentligt!! Väldigt viktigt annars låter det bara skit. Vanlig fönsterlist har jag kört på i min A3:a runt ringen.

Diskanterna funkar bra att ha där dom sitter original, låter bra och otroligt lätta att montera tongue

Rickard-v
10 december 2009 · 2 665 Inlägg

Under 1000lappen då är ju frågan, blir det bättre än det som sitter där. tveksamt.

Lägg det dubbla då vet du att det blir bättre.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!
Mysweetantidote
10 december 2009 · 80 Inlägg

Tack för all hjälp smile uppskattas verkligen och införskaffar det nog snarast smile

Richard: för en arbetslös 19 åring så nöjer man sig nog ganska bra med ett kitt för under 1000lappen smile

Ford Focus ST170 "Blue" (2004)
almadeus
10 december 2009 · 215 Inlägg

Rickard-v skrev:
Under 1000lappen då är ju frågan, blir det bättre än det som sitter där. tveksamt.

Lägg det dubbla då vet du att det blir bättre.

Det som sitter original är pinsamt dåligt, så för 1000 så blir det ett lyft!

BMW 330 turbo "drifting" (1991)
jimmyostrom
11 december 2009 · 560 Inlägg

Du borde LYSSNA på kitet från Impact innan du skriver att der inte lär bli en förändring mot orginal.

Mycket trevligt kitsystem kan jag lova.

Rickard-v skrev:
Under 1000lappen då är ju frågan, blir det bättre än det som sitter där. tveksamt.

Jesus älskar alla
Stort utbud och service hittar du på: www.blekingebilradio.se
dfine BMW entusiast
11 december 2009 · 579 Inlägg

Rickard-v skrev:
Under 1000lappen då är ju frågan, blir det bättre än det som sitter där. tveksamt.

Lägg det dubbla då vet du att det blir bättre.

Dom 4" som sitter fram original är fruktansvärt dåliga, så vad han än köper blir det ett rejält lyft kan jag lova smile

Mysweetantidote
11 december 2009 · 80 Inlägg

tackar smile någon som har lyssnat och konstaterat att audi inte lagt ner tid o pengar på sina högtalare ^^ jag köper nog det kittet det är på tal om. tror det passar mig utmärkt då jag inte är jättekräsen smile btw!! någon som vet vart man kan hitta billigast Adaptor?..

Ford Focus ST170 "Blue" (2004)
dfine BMW entusiast
11 december 2009 · 579 Inlägg

Mysweetantidote skrev:
tackar smile någon som har lyssnat och konstaterat att audi inte lagt ner tid o pengar på sina högtalare ^^ jag köper nog det kittet det är på tal om. tror det passar mig utmärkt då jag inte är jättekräsen smile btw!! någon som vet vart man kan hitta billigast Adaptor?..

Det tycker jag att du gör rätt i tongue
www.brl.se (artnr: 400SAK1103) kostar 158:- på nätet, dock tillkommer frakt. Du råkar inte ha en brl butik i närheten?

stahre
11 december 2009 ·

Rickard-v skrev:
Under 1000lappen då är ju frågan, blir det bättre än det som sitter där. tveksamt.

Lägg det dubbla då vet du att det blir bättre.

Kan intyga att dessa impact kommer göra susen, ska du driva på hu eller sitter det något steg original i bilen?

Mysweetantidote
12 december 2009 · 80 Inlägg

haha smile låter lovande dethär smile. jag ska testa driva dem på stereon o se hur mkt jag får ut men annars får ja köpa mig ett steg till smile

Ford Focus ST170 "Blue" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang