Ferrita bra Grejer?

Kvinno_karl
7 september 2006 · 6 Inlägg

Jag har en Renault Clio Sport -01, och jag har tänkt att skaffa ett Ferrita system till den?
Är det någon som vet om det är bra ljud o.s.v???

Senast redigerat av Kvinno_karl (7 september 2006)

RonnieH Ford är min grej!
7 september 2006 · 582 Inlägg

Dom brukar få ett skönt ljud i systemen! och du kan bestämma själv hur mycket det ska låta om du snackar lite med dom innan! Jag vet, det ligger här i stan (KÖPING)

Från en helt annan del av Köping...
"Håll bilen fräsch, slipp wunderbaum...!"
Lindqvist Bil AB Ford Köping
Ford Fiesta "ST150" (2006)
C2racing
7 september 2006 · 238 Inlägg

Jag kan varmt rekomendera Ferrita riktigt härlig sång i avgassystemet vet ej hurde är på en bil utan turbo men antar att de låtter gött där med...Den enda svagheten vad jag har erfarenhet av är att främre röret(downpipen) iallafall på min modell kan spricka vid extrema teperatur förändringar. Har hänt mig 2 ggr att jag fick svettsa  och de handlade då om hård buskörning och att systemet blev kallt direkt efter jag hade busat...så nu har jag lärt mig att stå på tomgång ett tag inann jag stänger av bilen då jag kört hårt..annars är de ett ljuvligt system

Jonni
7 september 2006 · 1 256 Inlägg

Som C2Racing skriver, Kan oxå varmt rekommendera Ferrita, Har haft det på 2 av mina bilar nu, inte något problem alls!

940R
7 september 2006 · 1 567 Inlägg

Inget ont om ferrita..Men om du vill komma billigare undan så har du ju a-altavgassystem i Möndal.Ligger vägg i vägg mer RAKA RÖR.Rostfritt till blilligare pris än ferrita

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
Dotte funderare...
7 september 2006 · 83 Inlägg

Satsa du på feritta! Jag köpte från a-alt o jag hade gärna lagt den där 500 extra eller vad det nu var för att få ett ferrita... sad  Det tog mig 3 timmar för att ens få ihop delarna i skarven... Muffen in i ljuddämparen var konisk samt att röret som skulle in där var ovalt... inte så enkelt som det skulle vara. Sen så ingick inte ens den klamman man skulle använda i skarven så den fick man köpa extra för 60:-.....Aldrig mer a-alt.... så det så.

BMW 535d (2008)
Stefan Varberg Supraman
7 september 2006 · 2 300 Inlägg

940R skrev:
Inget ont om ferrita..Men om du vill komma billigare undan så har du ju a-altavgassystem i Möndal.Ligger vägg i vägg mer RAKA RÖR.Rostfritt till blilligare pris än ferrita

Håller med.
Dom är bra med samma kvalitet som ferrita men billigare.
Anpassat just till din bil då dom monterar det direkt på bil.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
Kvinno_karl
7 september 2006 · 6 Inlägg

Tack för all hjälp!
Ferrita Here I Come smile

940R
7 september 2006 · 1 567 Inlägg

Dotte skrev:
Satsa du på feritta! Jag köpte från a-alt o jag hade gärna lagt den där 500 extra eller vad det nu var för att få ett ferrita... sad  Det tog mig 3 timmar för att ens få ihop delarna i skarven... Muffen in i ljuddämparen var konisk samt att röret som skulle in där var ovalt... inte så enkelt som det skulle vara. Sen så ingick inte ens den klamman man skulle använda i skarven så den fick man köpa extra för 60:-.....Aldrig mer a-alt.... så det så.

Tro du hadde otur där bara!! Jag och många med mig har inte haft några problem med deras avgassystem.Och jag tycker dom har ganska bra priser gemfört med ferrita.Tror ett 3" avgas på ferrita går på ca 10.000kr till min bil.Medans a-alt tar 5500kr

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Kia Sportage GTline "GTline" (2016)
rolle83
11 september 2006 · 48 Inlägg

jag har ett ferrita och e grymt nöjd med avgasstystemet.. det jag inte e nöjd med är min sport katt ifrån ferrita som ger felkoder o varnar att de e något fel på avgasreningen.. har en s60 T5 -02.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang