Broms problem

holkis
23 december 2009 · 18 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45640/824347_08auyo.jpg
har ett broms problem i dag när jag skulle åka med bilen så när jag skulle bromsa så sjönk broms pedalen i botten men bromsar jag typ två gånger så kommer den igång... vad är felet....???

Senast redigerat av astromsmekaniska (23 december 2009)

micke
gamlingen
23 december 2009 · 5 198 Inlägg

Luft ?

holkis
23 december 2009 · 18 Inlägg

jo det förstår jag med men vart det kan komma i från

micke
SoNic- Okejbratja
23 december 2009 · 255 Inlägg

Med tanke på att det är en 79 så är det ju skit jobbigt om du ska byta slang/slangar....... (Pga rost & dyl)



1 - Kolla om du har tillräkligt med vätska i "behållaren"  (Sitter i motorutrymmet på bromscylindern)
2 - Kolla om du har någon fukt i vätskan (Det gör du med ett speciellt verktyg)
3 - Felsök alla slangar och leta efter "torrsprickor" eller rostiga bromsrör hjälper inte det så byt vätska
(Böj lite lätt på en bromsslang vid oken och se om det är/blir sprickor, då behöver den bytas)
4 - Töm systemet på DOT-4 (bromsvätska) så att det finns så lite som möjligt (även behållaren)
5 - Fyll på med ny vätska och lufta hela systemet (Gå alltid den längsta vägen, börja bak alltså)

Så glömmer du inte att verkligen se till att du får upp tryck i hela systemet innan du provkör så det inte blir några missöden!

Finns andra saker som kan vara fel, men dem här va dem som poppa upp i huvudet först.
Säg till om det inte fungerar.

MVH
Sonic

Senast redigerat av SoNic- (23 december 2009)

BMW 325 e36 (1994)
holkis
23 december 2009 · 18 Inlägg

tack så mycket ska kolla det ska till garaget lite senare sen...

micke
SoNic- Okejbratja
24 december 2009 · 255 Inlägg

Det verkar som om att det fungerade?

BMW 325 e36 (1994)
holkis
25 december 2009 · 18 Inlägg

ärligt talat så har jag inte varit i garaget ännu....

micke
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang