Byte motorfäste volvo 5a

Biemer
29 december 2009 · 110 Inlägg

Hallå, ska byta bussning till övre bakre motorfäste på en V70, undrar om någon vet om det bara går pressa ut med skruvstädet eller måste jag ha tillgång t press? Vill inte riva ifall de inte går med skruvstädet tongue MVH Markus

johan-s70-t5
29 december 2009 · 299 Inlägg

vad för årsmodell???dom nyare byter man hela fästet med bussning......dom gamla måste man väll pressa i motorrummet eftersom fästet då inte går att skruva dän.....kan bli trångt å få ner skruvstädet i motorrummet

Jerk-R
29 december 2009 · 593 Inlägg

Den gamla är bara att ta en skruvmejsel och hammare och knacka ut den, själva ytterhylsan är i plast och lär säkerligen gå sönder så att du enkelt kan ta ut den, det har funkat för mig både på 850 och S60 så, lycka till! smile

Biemer
29 december 2009 · 110 Inlägg

johan-s70-t5 skrev:
vad för årsmodell???dom nyare byter man hela fästet med bussning......dom gamla måste man väll pressa i motorrummet eftersom fästet då inte går att skruva dän.....kan bli trångt å få ner skruvstädet i motorrummet

97. De jag kollat så går de ta lös.

Biemer
29 december 2009 · 110 Inlägg

Jerk-R skrev:
Den gamla är bara att ta en skruvmejsel och hammare och knacka ut den, själva ytterhylsan är i plast och lär säkerligen gå sönder så att du enkelt kan ta ut den, det har funkat för mig både på 850 och S60 så, lycka till! smile

Får pröva med det då, för då är de ju väldigt enkelt smile Annars blir de lös med det och i skruvstädet..

945TurboMS
29 december 2009 · 261 Inlägg

Gängstav STORA brickor och några muttrar! så gick min på plats roll

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang