Skyddsplåt under motorn?

Didde747
8 september 2006 · 3 Inlägg

hade tänkt att sätta dit en plåt under motorn och har kommit fram till alu eller plast som smarta material. Är det någon som kan ge mig några tips på vart jag kan få tag i aluminiumplåtar eller någon plast som tål slitaget så vore jag tacksam.

Didde

MeloveGolf Vw trimmare
8 september 2006 · 2 995 Inlägg

Didde747 skrev:
hade tänkt att sätta dit en plåt under motorn och har kommit fram till alu eller plast som smarta material. Är det någon som kan ge mig några tips på vart jag kan få tag i aluminiumplåtar eller någon plast som tål slitaget så vore jag tacksam.

Didde

vad är det för bil?....brukar finnas hasplåtar att köpa till nästan alla bilar eller så har dom det orginal....

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
BoraV6
8 september 2006 · 677 Inlägg

hm, 747.

Måste va till en jumbojet alltså smile

Didde747
8 september 2006 · 3 Inlägg

Nix inte jumbojet utan en celica 96. Jag vet att det finns skydd och det sitter ett halvdant under nu men skulle bara vara kul att fixa ett själv tänkte jag om det inte är för dyrt med aluplåt vill säja.

BoraV6
8 september 2006 · 677 Inlägg

De som säljer byggmaterial brukar även sälja ark av plåt, alu mm.
Tror dock att dom är ganska dyra!
Men du kan ju kolla!

GT90 Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
9 september 2006 · 1 660 Inlägg

Kolla om det finns nån svetsverkstad eller så som kanske har lite spillplåtöver..

RaW BIL/Motivlackerare
14 september 2006 · 34 Inlägg

har oxå iden om en plåt under bilen, men en tanke är blir det inte varmt om man täpper igen hela motorummet utom i fram???? bara en tankte alltså.

lundwall
14 september 2006 ·

Jag rekommenderar verkligen inte plast. Det sitter plast original på min bil, och jävlar vad jag svurit båda gångerna plasten har vikt sig när jag tjongat i nåt. Länsförsäkringar gillar inte heller oljetrågsbyten... smile

Jag var inne hos den lokala byggnadsplåtslagarfirman, och dom ville ha ca 1500 för en plåt enligt mina specar, med fästen klara och allt. Det var då en heltäckande under motorn.

GT90 Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
14 september 2006 · 1 660 Inlägg

RaW skrev:
har oxå iden om en plåt under bilen, men en tanke är blir det inte varmt om man täpper igen hela motorummet utom i fram???? bara en tankte alltså.

Värmen stiger ju uppåt, men ioförsig kommer ju ingen kalluft nerifrån.
Kanske om man kör "lamellplåt", med överlappande slitsar, riktade bakåt..

Senast redigerat av GT90 (14 september 2006)

RaW BIL/Motivlackerare
14 september 2006 · 34 Inlägg

bra ide´
får ng prova detta

Miklen
14 september 2006 ·

Ja har en aluplåt ja slänger dit på vintern..så d inte kommer upp så mycke salt å skit.. om man ska ha den till att skydda får man ju ha rätt rejäla grejer.. E rätt mycke kraft om man skulle tjonga i underredet..

Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
14 september 2006 · 1 852 Inlägg

det ni ska ha är durkplåt, det är ett alu-ark som har ett speciellt mönster ( http://www.massinterior.se/27.html ni kan se mönstret i layouten på sidan) detta hittar ni hos närmaste plåtslagare och han kan också bocka/kapa till så det passar!

man lever bara en gång så lev väl!
PeppeVectra Peppe Vectra
14 september 2006 · 1 076 Inlägg

gjut av från orginalet i kevlar. funkar kanon.
http://www.garaget.org/?car=13238&image=114814

Senast redigerat av Lucifer84 (14 september 2006)

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang