För lite bränsle? 740 turbo

NITROUS f.d. BMW-missbrukare
2 januari 2010 · 3 180 Inlägg

mbfidde skrev:

NITROUS skrev:
den där tryckvakten sitter vad jag vet bara på turbobilarna med motronic styrsystem, på nyare är det inprogrammerat i chippet att bryta vid ett visst laddtryck, alt att LMM ger för hög signal.

och det går och ladda mer än 0,9.  som ger ca:230hk bara chippet tro mig om du vill elr inte. så chippad är det iaf:) MVH

230 med bara chipp får du inte kan jag garantera dig

Men om det sitter i boxen så måste det väl finnas en vakuumanslutning till boxen som går till en map-sensor eller? eller hur känner den av trycket då?

LH 2.4 (troligtvis 2.2 också) känner av när LMM ger ett högt värde, motronic har en tryckvakt vid pedalstället som känner av trycket, och skickar signal till boxen om det.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
Audi 80 (1992)
BMW 323Ci (1997)
mbfidde
2 januari 2010 · 225 Inlägg

NITROUS skrev:

mbfidde skrev:

NITROUS skrev:
den där tryckvakten sitter vad jag vet bara på turbobilarna med motronic styrsystem, på nyare är det inprogrammerat i chippet att bryta vid ett visst laddtryck, alt att LMM ger för hög signal.

och det går och ladda mer än 0,9.  som ger ca:230hk bara chippet tro mig om du vill elr inte. så chippad är det iaf:) MVH

230 med bara chipp får du inte kan jag garantera dig

Men om det sitter i boxen så måste det väl finnas en vakuumanslutning till boxen som går till en map-sensor eller? eller hur känner den av trycket då?

LH 2.4 (troligtvis 2.2 också) känner av när LMM ger ett högt värde, motronic har en tryckvakt vid pedalstället som känner av trycket, och skickar signal till boxen om det.

åfan...smile

Det Gäller Att Dö Ung Så Sent Som Möjligt=)
NISSAN MOTORS=NISMO, HONDA MOTORS=HOMO.
rost(hål) är lättare än kolfiber.
Chevrolet Nova SS "SUPERNOVA" (1970)
MiWi
2 januari 2010 · 442 Inlägg

Sedan kan det faktiskt vara en idé att du mappar bilen när du modifierat klart motorn istället för att skaffa ett chip som utstartsläge.

Byter du ut en massa saker i efterhand så får bilen lite svårt att anpassa sig efter det.

Turbo920
3 januari 2010 · 30 Inlägg

NITROUS skrev:

mbfidde skrev:

NITROUS skrev:
den där tryckvakten sitter vad jag vet bara på turbobilarna med motronic styrsystem, på nyare är det inprogrammerat i chippet att bryta vid ett visst laddtryck, alt att LMM ger för hög signal.

och det går och ladda mer än 0,9.  som ger ca:230hk bara chippet tro mig om du vill elr inte. så chippad är det iaf:) MVH

230 med bara chipp får du inte kan jag garantera dig

Men om det sitter i boxen så måste det väl finnas en vakuumanslutning till boxen som går till en map-sensor eller? eller hur känner den av trycket då?

LH 2.4 (troligtvis 2.2 också) känner av när LMM ger ett högt värde, motronic har en tryckvakt vid pedalstället som känner av trycket, och skickar signal till boxen om det.

Okeey men går det då som mbfidde skrev i tidigare inlägg att man skär bort plomberingen på tryckvakten vid pedalstället och justerar själv?, för det är inte inprogramerat i chippet att ladda 0,9.smile hur vet man om det är motronic strysystem? Står det på boxen?smile

NITROUS f.d. BMW-missbrukare
3 januari 2010 · 3 180 Inlägg

Turbo920 skrev:

NITROUS skrev:

mbfidde skrev:

Men om det sitter i boxen så måste det väl finnas en vakuumanslutning till boxen som går till en map-sensor eller? eller hur känner den av trycket då?

LH 2.4 (troligtvis 2.2 också) känner av när LMM ger ett högt värde, motronic har en tryckvakt vid pedalstället som känner av trycket, och skickar signal till boxen om det.

Okeey men går det då som mbfidde skrev i tidigare inlägg att man skär bort plomberingen på tryckvakten vid pedalstället och justerar själv?, för det är inte inprogramerat i chippet att ladda 0,9.smile hur vet man om det är motronic strysystem? Står det på boxen?smile

om din LMM har slutnummer -035, du saknar lambdasond och har två givare vid sprängkåpan t.ex.  står på boxen också, ska ha slutnummer -022 eller -026

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
BMW 323Ci (1997)
Audi 80 (1992)
mbfidde
3 januari 2010 · 225 Inlägg

NITROUS skrev:

Turbo920 skrev:

NITROUS skrev:

LH 2.4 (troligtvis 2.2 också) känner av när LMM ger ett högt värde, motronic har en tryckvakt vid pedalstället som känner av trycket, och skickar signal till boxen om det.

Okeey men går det då som mbfidde skrev i tidigare inlägg att man skär bort plomberingen på tryckvakten vid pedalstället och justerar själv?, för det är inte inprogramerat i chippet att ladda 0,9.smile hur vet man om det är motronic strysystem? Står det på boxen?smile

om din LMM har slutnummer -035, du saknar lambdasond och har två givare vid sprängkåpan t.ex.  står på boxen också, ska ha slutnummer -022 eller -026

den lmm:en har han ju inte...

Det Gäller Att Dö Ung Så Sent Som Möjligt=)
NISSAN MOTORS=NISMO, HONDA MOTORS=HOMO.
rost(hål) är lättare än kolfiber.
Chevrolet Nova SS "SUPERNOVA" (1970)
NITROUS f.d. BMW-missbrukare
3 januari 2010 · 3 180 Inlägg

mbfidde skrev:

NITROUS skrev:

Turbo920 skrev:

Okeey men går det då som mbfidde skrev i tidigare inlägg att man skär bort plomberingen på tryckvakten vid pedalstället och justerar själv?, för det är inte inprogramerat i chippet att ladda 0,9.smile hur vet man om det är motronic strysystem? Står det på boxen?smile

om din LMM har slutnummer -035, du saknar lambdasond och har två givare vid sprängkåpan t.ex.  står på boxen också, ska ha slutnummer -022 eller -026

den lmm:en har han ju inte...

nej såvida ingen har bytt till det så ska det inte sitta på en års -90 heller smile

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
Audi 80 (1992)
BMW 323Ci (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang