Besiktiga med cykldator

ChrilleBille Drar breställ genom McDriven
14 januari 2010 · 228 Inlägg

Drar upp en gammal tråd istället för att göra en ny nu..

Tänker på samma sak, besiktiga med cykeldator.. I min 244 84a.   Men hur ska man bära sig åt med monteringen?

Om det är som en "givare" eller så som går på varv på hjulet, så funderar ja på om man gör en liten metallbricka eller vad man ska kalla det, och skruvar loss ena skruven till bromsoket och fäster den där i, så att den känner av fälgens rörelse.. Eller finns det smidigare sett??

Sen om kabeln till denne inte räcker, är det bara att förlänga den eller fördärvar man den då?

No dice !
kolvas
14 januari 2010 · 4 001 Inlägg

ChrilleBille skrev:
Drar upp en gammal tråd istället för att göra en ny nu..

Tänker på samma sak, besiktiga med cykeldator.. I min 244 84a.   Men hur ska man bära sig åt med monteringen?

Om det är som en "givare" eller så som går på varv på hjulet, så funderar ja på om man gör en liten metallbricka eller vad man ska kalla det, och skruvar loss ena skruven till bromsoket och fäster den där i, så att den känner av fälgens rörelse.. Eller finns det smidigare sett??

Sen om kabeln till denne inte räcker, är det bara att förlänga den eller fördärvar man den då?

Kabeln är bara att skarva med i stort sett vad som helst.

Givaren har jag satt nere vid spindeln och satt den andra delen med keramisk metall på hjulnavet.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
FordRSC Los geht's, Schumacher
14 januari 2010 · 1 510 Inlägg

Har kört med cykeldator i 4 år, fungerar perfa! big_smile

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Saab 900 SE Coupé 2.0T "The Fox" (1997)
FordRSC Los geht's, Schumacher
14 januari 2010 · 1 510 Inlägg

Har kört med cykeldator i 4 år, fungerar perfa! big_smile

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Saab 900 SE Coupé 2.0T "The Fox" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang