Får ej upp på Renualt Laguna 97a.

sauser
29 januari 2010 · 21 Inlägg

Hej
Nån som har tips på lätt sätt att få upp en Renualt Laguna en 97a? nämnligen så att på nått sätt har den dragit ur batteriet så det finns inge kräm kvar alls så går ej att låsa uppoch låsen bara snurrar när jag provar med nyckel i stället för dosa? skulle behöva upp huven utan att använda spaken i kupen så jag kommer åt atyt ladda batteri.

finns det nå finurligt tips att få upp huven?tongue biltjuvar ge mej era tips nu:)

Gasa tills det rasar
Volvo v70 "whitey" (2010)
Pinnenpabacken
30 januari 2010 · 402 Inlägg

sauser skrev:
Hej
Nån som har tips på lätt sätt att få upp en Renualt Laguna en 97a? nämnligen så att på nått sätt har den dragit ur batteriet så det finns inge kräm kvar alls så går ej att låsa uppoch låsen bara snurrar när jag provar med nyckel i stället för dosa? skulle behöva upp huven utan att använda spaken i kupen så jag kommer åt atyt ladda batteri.

finns det nå finurligt tips att få upp huven?tongue biltjuvar ge mej era tips nu:)

Om du kan ta dej under bilen på något vis ex lyfta den lite med en domkraft, så brukar man komma åt startmotorn underifrån och sätta en laddkabel eller startkabel på pluskabeln där och på såvis få såpass med ström så du får upp dörren med "dosan" sen kan du ju öppna huven och ladda på vanligt vis;)

Senast redigerat av Pinnenpabacken (30 januari 2010)

sauser
30 januari 2010 · 21 Inlägg

Pinnenpabacken skrev:

sauser skrev:
Hej
Nån som har tips på lätt sätt att få upp en Renualt Laguna en 97a? nämnligen så att på nått sätt har den dragit ur batteriet så det finns inge kräm kvar alls så går ej att låsa uppoch låsen bara snurrar när jag provar med nyckel i stället för dosa? skulle behöva upp huven utan att använda spaken i kupen så jag kommer åt atyt ladda batteri.

finns det nå finurligt tips att få upp huven?tongue biltjuvar ge mej era tips nu:)

Om du kan ta dej under bilen på något vis ex lyfta den lite med en domkraft, så brukar man komma åt startmotorn underifrån och sätta en laddkabel eller startkabel på pluskabeln där och på såvis få såpass med ström så du får upp dörren med "dosan" sen kan du ju öppna huven och ladda på vanligt vis;)

kommer inte åt startmotorn hur jag än görsad kan inte hissa så mycket då den står i en backe så den känns anningen ostabil fast jag lagt saker bakom bakhjulen...sad 

inget annat tips? försökt att läsa mej på om man på nått sätt kan få tag på sprintarna som håller i huvenb men hittar inte:(

Gasa tills det rasar
Volvo v70 "whitey" (2010)
Pinnenpabacken
30 januari 2010 · 402 Inlägg

Jag var ute för nästan samma sak, jag kunde inte få upp dörren med nyckel, och batteriet stendött:(
Jag kom visserligen under min bil och kunde med hjälp av en lång skruvmejsel nå upp till startmotorns
pluskabel och få ström på bilen, det är nog enda sättet. Jag tror att bilarna är så "säkra" att man inte
kan öppna huven utan att göra åverkan på något. Alternativet är att ringa bärgningskåren och be dom
"dyrka" upp bilen åt dej, men det kostar nog en rejäl slant:( Tyvärr har jag inget annat knep, kanske nån
annan här på G.ORG har nåt tips om hur du kan göra på just din bil? Lycka till iaf. mvh.

wallden88
30 januari 2010 · 68 Inlägg

skruva bort numerplåtsbelysningen å ditt med lite sladar till ett batteri å vipps. så bör du kunna låsa upp.

Kavli Motborgare
30 januari 2010 · 1 099 Inlägg

wallden88 skrev:
skruva bort numerplåtsbelysningen å ditt med lite sladar till ett batteri å vipps. så bör du kunna låsa upp.

Om bilen lämnades med ljuset påslaget, så fungerar det. Annars är det torsk där också.

-- K

Senast redigerat av Kavli (30 januari 2010)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang