Impreza GT Vad skiljer årsmodellerna?

vikingpower King Of The Road
29 september 2006 · 154 Inlägg

tjena boys'n girls.......är lite sugen på en impreza gt ....å nu undrar jag vad som skiljer mellan dom från -97,-98 å dom från -99,-00. har sett att dom nyare har 218 hk å dom äldre har 211 å dom äldre har även en mindre vinge har jag sett. skiljer de mycket prestanda mässigt mellan dom? vad gör dom 0-100, toppfart?

MVH / Henke

Det är inte den som har mest pulver under huven som vinner,utan det är den som vågar bromsa sist innan kurvan som tar hem segern.
Men man måste veta sina begränsningar.
Lights out,Game Over!
bjoetty Type R
29 september 2006 · 368 Inlägg

www.impreza.nu  gå in i forumet där o sök så tror jag du hittar nå vettigt svar

Honda is the shit!
vikingpower King Of The Road
29 september 2006 · 154 Inlägg

jo jag har kollat runt lite på www.impreza.nu men jag hittar inte det jag söker efter det skulle va

enklare om nån som vet kunde förklara tack på förhand /henke

Det är inte den som har mest pulver under huven som vinner,utan det är den som vågar bromsa sist innan kurvan som tar hem segern.
Men man måste veta sina begränsningar.
Lights out,Game Over!
Nknn
29 september 2006 ·

sägs ju att motorn oftast måste bytas i -99orna, men -00 är den fixad på.. Det är nåt jag hört iaf, vet inte vad det rör sig om. Men in o sök på "motor" på imprezaforumet så lär du ju hitta.

Senast redigerat av N0kan (29 september 2006)

vikingpower King Of The Road
30 september 2006 · 154 Inlägg

tack för svaren men nån borde ju veta lite mer,jag menar det fins ju en väldig massa imprezor här

Det är inte den som har mest pulver under huven som vinner,utan det är den som vågar bromsa sist innan kurvan som tar hem segern.
Men man måste veta sina begränsningar.
Lights out,Game Over!
Stefan Varberg Supraman
30 september 2006 · 2 300 Inlägg

99 kom den omarbetade fronten med klarglas, även då 218 hk motorn kom.
Sen såär det nog inte så många förändringar.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
Thommie
30 september 2006 · 192 Inlägg

tror att de har lite me luftmassemätaren o göra att en del motorer kan rasa... den ä väldigt känslig.. om man till exempel sätter på ett öppet filter så kan de bli dyrt.. en del klarar sig iaf..
även bromsar är uppgraderade på -99 o -00 tror lådan ä bättre också...
0-100 ligger väl på knappt 6 sekunder o toppfarten va på min va iaf 260km/h då hade ja 3" från turbon bara.. har bild på den på "gamla bilar" om du vill kika..

helt klart en bra bil.. hade en tidigare! smile

Senast redigerat av Thommie (30 september 2006)

Volkswagen Passat "4Motion" (2007)
vikingpower King Of The Road
30 september 2006 · 154 Inlägg

Man bugar och bockar för alla svar...nån som har nått mer att tillägga?

Det är inte den som har mest pulver under huven som vinner,utan det är den som vågar bromsa sist innan kurvan som tar hem segern.
Men man måste veta sina begränsningar.
Lights out,Game Over!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang