Dump ventils byte saab 9-3 01

simpon
3 mars 2010 · 257 Inlägg

hej
bytte min dump till en likadan fast hel tongue
kruxet är nu att där den lilla vakum slangen som sitter på dumpen in till den där lilla dosan där andra slangar oxå sitter fast den gick sönder när ja skulle ta bort slangen (bytte den slangen för den va frasig )
hoppas ni förstår va ja menar    jag vet inte va den heter den lilla ( dosan )

så är de nån som är kunnig och kan berätta de för mig så ja kan fara och köpa en ny mycke tacksam för svar 

/simon

Senast redigerat av simpon (3 mars 2010)

bumpe Lastbilsmekaniker
3 mars 2010 · 3 878 Inlägg

Plocka loss slangen och åk till närmaste bildelsaffär, de har slang på metervara till bättre pris än på saab smile

Annars säger du att du vill ha vacumslangen till avlastningsventilen/by-passventilen om du vill ha SAAB original smile

simpon
3 mars 2010 · 257 Inlägg

tror ni miss förstod mig jag har slangen men de är självaste dosan /pipen som slangen ska fast på som gick sönder och undrar om vad den dosan heter sry för dålig förklaring

simpon
3 mars 2010 · 257 Inlägg

kan den möjligtvis heta  Magnetventil  ?

Senast redigerat av simpon (3 mars 2010)

jonTe
3 mars 2010 · 5 710 Inlägg

simpon skrev:
kan den möjligtvis heta  Magnetventil  ?

Ja det är helt riktigt. Magnetventilen till avlastningsventilen smile

MVH Jonas
..............
simpon
3 mars 2010 · 257 Inlägg

Okej tack så mycket för hjälpen smile !

simpon
3 mars 2010 · 257 Inlägg

varför sitter de en  Magnetventil  för Trionic 5 på min när de är en t7 a kan man byta och köra med
t7 modellen iställe  hör att dom är dubbelt så billiga oxå smile skulle vara värt

KristianRS5
4 mars 2010 · 79 Inlägg

simpon skrev:
varför sitter de en  Magnetventil  för Trionic 5 på min när de är en t7 a kan man byta och köra med
t7 modellen iställe  hör att dom är dubbelt så billiga oxå smile skulle vara värt

Tycker det ser ut som att det sitter en T7 Magnetventil där ,enligt bilden på din sida.

jonTe
4 mars 2010 · 5 710 Inlägg

KristianAero skrev:

simpon skrev:
varför sitter de en  Magnetventil  för Trionic 5 på min när de är en t7 a kan man byta och köra med
t7 modellen iställe  hör att dom är dubbelt så billiga oxå smile skulle vara värt

Tycker det ser ut som att det sitter en T7 Magnetventil där ,enligt bilden på din sida.

Instämmer.
Blanda dock inte ihop magnetventilen till avlastningsventilen och turboregleringen.

MVH Jonas
..............
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang