Prövotiden+dålig time o köra fort

SuddenRacing
4 mars 2010 · 254 Inlägg

Hoppas ni kan ge mig ett fint svar!
Idag när man var ute o körde i det fina vädret som vi har fått nu så drar man ju omkring på vägarna och gillar läget.. Man drar på lite extra på vägen när man ser att den är fin o torr.. Vem står inte längre bort o vinkar ju herr BLÅ!

liten koll på kortet + bilen inga konstigheter

fick hoppa ut ur bilen o kliva in i herr blå,s bil på lite snack om att jag inte hade satt på mig bältet

avslutningsvis så fick jag en bot på att jag ej hade bältet på mig på 1500:-
men dom sa inget om hastigheten av nån konstig anledning *Va dock skrivet under rutan hastighet*
.. så min fråga är nu..
Är mitt B kort i trygga händer nu... För dom sa inget om att det kan dras då jag fortfarande har prövotiden nu.
Haft kortet i 1 år och 2 månader.. elr hade jag bara en jävla tur att dom bara kollade bälten idag? o sket i hastigheten

Senast redigerat av SuddenRacing (4 mars 2010)

SuddenRacing Performance Club
Seat Leon Cupra R "Mark" (2012)
Fredrik wilhelmsson Redlinefoto
4 mars 2010 · 259 Inlägg

Gäller samma regler för dig som för andra, spelar ingen roll om du har prövotid eller inte du blir inte av med kortet lättare för det.

MVH Fredrik
Redlinefoto snart med hemsida :) när jag orkar pilla med det :P
Kia Ceed SW (2013)
SuddenRacing
4 mars 2010 · 254 Inlägg

Fredrik wilhelmsson skrev:
Gäller samma regler för dig som för andra, spelar ingen roll om du har prövotid eller inte du blir inte av med kortet lättare för det.

tack!
Så jag hade bara tur idag då ? med att inte bli av med kortet

SuddenRacing Performance Club
Seat Leon Cupra R "Mark" (2012)
gamlingen
4 mars 2010 · 5 198 Inlägg

Denna eviga fråga...

Fredrik wilhelmsson Redlinefoto
4 mars 2010 · 259 Inlägg

SuddenRacing skrev:

Fredrik wilhelmsson skrev:
Gäller samma regler för dig som för andra, spelar ingen roll om du har prövotid eller inte du blir inte av med kortet lättare för det.

tack!
Så jag hade bara tur idag då ? med att inte bli av med kortet

Om en utan prövotid kör för fort så kortet rycker så får han/hon tillbaka det efter ett visst antal månader, om en med prövotid kör lika fort får han ta om kortet, det e skillnaden man blir inte av med kortet enklare...

sen kollar dom inte alltid hastigheterna, bara vanliga kontroller
men nästa gång har du kanske inte lika tur och då står dom och skjuter med lasern.

MVH Fredrik
Redlinefoto snart med hemsida :) när jag orkar pilla med det :P
Kia Ceed SW (2013)
snoddas
4 mars 2010 · 1 142 Inlägg

ja mötte polisen på sladd med oförsäkrad bil och fick böter och sånt men ingen indraget körkort. så tur har du kanske inte men SAMMA regler för dig som för dom utan prövotid. då en utan prövotid blir av med de i kanske 3mån,så blir du av med de istället(som ja fattat de).

Nehe
4 mars 2010 · 687 Inlägg

SuddenRacing skrev:
Hoppas ni kan ge mig ett fint svar!
Idag när man var ute o körde i det fina vädret som vi har fått nu så drar man ju omkring på vägarna och gillar läget.. Man drar på lite extra på vägen när man ser att den är fin o torr.. Vem står inte längre bort o vinkar ju herr BLÅ!

liten koll på kortet + bilen inga konstigheter

fick hoppa ut ur bilen o kliva in i herr blå,s bil på lite snack om att jag inte hade satt på mig bältet

avslutningsvis så fick jag en bot på att jag ej hade bältet på mig på 1500:-
men dom sa inget om hastigheten av nån konstig anledning *Va dock skrivet under rutan hastighet*
.. så min fråga är nu..
Är mitt B kort i trygga händer nu... För dom sa inget om att det kan dras då jag fortfarande har prövotiden nu.
Haft kortet i 1 år och 2 månader.. elr hade jag bara en jävla tur att dom bara kollade bälten idag? o sket i hastigheten

Står exakt på oboten vilka/vilken kod du har fått böter för..

Och förmodligen så var det bara en KK + bältes kontroll och ingen hastighetskontroll.. Så du kan nog vara lugn! smile

SuddenRacing
4 mars 2010 · 254 Inlägg

Nehe skrev:

SuddenRacing skrev:
Hoppas ni kan ge mig ett fint svar!
Idag när man var ute o körde i det fina vädret som vi har fått nu så drar man ju omkring på vägarna och gillar läget.. Man drar på lite extra på vägen när man ser att den är fin o torr.. Vem står inte längre bort o vinkar ju herr BLÅ!

liten koll på kortet + bilen inga konstigheter

fick hoppa ut ur bilen o kliva in i herr blå,s bil på lite snack om att jag inte hade satt på mig bältet

avslutningsvis så fick jag en bot på att jag ej hade bältet på mig på 1500:-
men dom sa inget om hastigheten av nån konstig anledning *Va dock skrivet under rutan hastighet*
.. så min fråga är nu..
Är mitt B kort i trygga händer nu... För dom sa inget om att det kan dras då jag fortfarande har prövotiden nu.
Haft kortet i 1 år och 2 månader.. elr hade jag bara en jävla tur att dom bara kollade bälten idag? o sket i hastigheten

Står exakt på oboten vilka/vilken kod du har fått böter för..

Och förmodligen så var det bara en KK + bältes kontroll och ingen hastighetskontroll.. Så du kan nog vara lugn! smile

Kom med o tänka på det..
Fick blåsa och en fin bot med 256A koden som motsvarar bältet..
Men dom skrev hastigheten nere i hörnet ändå.. men det pep han inget om

Men tack för svaren smile så ska man ta de lungt nästa gång man är ute o åker..

dom tog mig med lasern

Senast redigerat av SuddenRacing (4 mars 2010)

SuddenRacing Performance Club
Seat Leon Cupra R "Mark" (2012)
Nehe
4 mars 2010 · 687 Inlägg

SuddenRacing skrev:
Kom med o tänka på det..
Fick blåsa och en fin bot med 256A koden som motsvarar bältet..
Men dom skrev hastigheten nere i hörnet ändå.. men det pep han inget om

Men tack för svaren smile så ska man ta de lungt nästa gång man är ute o åker..

dom tog mig med lasern

Står det inte 126A? Kanske min som är lite gammal iofs..

Baksidan de har skrivit hastigheten på eller framsidan?

SuddenRacing
4 mars 2010 · 254 Inlägg

Nehe skrev:

SuddenRacing skrev:
Kom med o tänka på det..
Fick blåsa och en fin bot med 256A koden som motsvarar bältet..
Men dom skrev hastigheten nere i hörnet ändå.. men det pep han inget om

Men tack för svaren smile så ska man ta de lungt nästa gång man är ute o åker..

dom tog mig med lasern

Står det inte 126A? Kanske min som är lite gammal iofs..

Baksidan de har skrivit hastigheten på eller framsidan?

126A kan nog stämma nu när du säger det smile på raden som förklarar vad jag är fast för
O det var ENDAST det som stog.. + hastigheten nere i en egen ruta nere i hörnet men det är väll inget o kolla på är väll raderna man ska kolla på där dom skriver ut koden smile

Senast redigerat av SuddenRacing (4 mars 2010)

SuddenRacing Performance Club
Seat Leon Cupra R "Mark" (2012)
Nehe
4 mars 2010 · 687 Inlägg

SuddenRacing skrev:
126A kan nog stämma nu när du säger det smile på raden som förklarar vad jag är fast för
O det var ENDAST det som stog.. + hastigheten nere i en egen ruta nere i hörnet men det är väll inget o kolla på är väll raderna man ska kolla på där dom skriver ut koden smile

Skickar ett PM istället wink

Senast redigerat av Nehe (4 mars 2010)

SuddenRacing
4 mars 2010 · 254 Inlägg

http://i188.photobucket.com/albums/z195/sudden_Racing/img035.jpg

Här är den lilla skiten ^^

SuddenRacing Performance Club
Seat Leon Cupra R "Mark" (2012)
Nehe
4 mars 2010 · 687 Inlägg

Hm, jag hade velat se baksidan på polismans ex.. Men jag måste säga att det där ser oerhört konstigt ut.. De har ju skrivit i att de har uppmätt din hastighet men ingen kod för en överträdelse hmm Undrar om det kanske var en Pasp som skrev den?

Men som sagt du har enbart erkänt en gärning och det är den som står (126A) och den gärningen är inte allvarlig och det är inget som går vidare till transportstyrelsen och om de nu har uppmätt din hastighet så är det "shame on them" för då har de missat att fylla i boten korrekt och missat 150A-G helt!

Samma slutsats som innan, sov lugnt ! smile

Senast redigerat av Nehe (4 mars 2010)

Aleck Skogskonsult
4 mars 2010 · 214 Inlägg

Står det 12 kmt i uppmätt hastighet?

För det känns inte som om det borde vara någon fara. Innan var det ju Länsstyrelsen som hade sista ordet om kortet ska dras eller ej.

Wtf 72kmt och inga böter för det.... Du hade en bra dag!

Senast redigerat av Aleck (4 mars 2010)

SuddenRacing
4 mars 2010 · 254 Inlägg

Aleck skrev:
Står det 12 kmt i uppmätt hastighet?

För det känns inte som om det borde vara någon fara. Innan var det ju Länsstyrelsen som hade sista ordet om kortet ska dras eller ej.

Wtf 72kmt och inga böter för det.... Du hade en bra dag!

Vet är jävligt glad över det..
Jo jag vet dom skriver som krattor !

SuddenRacing Performance Club
Seat Leon Cupra R "Mark" (2012)
SuddenRacing
4 mars 2010 · 254 Inlägg

Nehe skrev:
Hm, jag hade velat se baksidan på polismans ex.. Men jag måste säga att det där ser oerhört konstigt ut.. De har ju skrivit i att de har uppmätt din hastighet men ingen kod för en överträdelse hmm Undrar om det kanske var en Pasp som skrev den?

Men som sagt du har enbart erkänt en gärning och det är den som står (126A) och den gärningen är inte allvarlig och det är inget som går vidare till transportstyrelsen och om de nu har uppmätt din hastighet så är det "shame on them" för då har de missat att fylla i boten korrekt och missat 150A-G helt!

Samma slutsats som innan, sov lugnt ! smile

TACK big_smile nu sover man lungt o fint i natt smile

Så dom har gjort FEL då ? när dom inte skrev i 150G
men det är ju bra för mig big_smile


10-03-02vad fan står de för ???

Senast redigerat av SuddenRacing (4 mars 2010)

SuddenRacing Performance Club
Seat Leon Cupra R "Mark" (2012)
Nehe
4 mars 2010 · 687 Inlägg

SuddenRacing skrev:
TACK big_smile nu sover man lungt o fint i natt smile

Så dom har gjort FEL då ? när dom inte skrev i 150G
men det är ju bra för mig big_smile

PM igen.

Senast redigerat av Nehe (4 mars 2010)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang