Volvo 740 går riktigt dåligt..

kellis
3 mars 2010 · 118 Inlägg

har nyligen köpt en volvo 740 gl 90a. den har börjat att gå dåligt dör när man trycker på gasen. beter sig kanska exakt som en bil med kass lmm, fast det är inte de som är felet? det kan ha börjat efter jag gjorde en motortvätt?? jag har testat allt nu,och då menar jag verkligen allt, orkar inte rabla upp de här. nån som tror sig veta?? måste vara nått jävligt udda?tacksamm för snabba svar!

"..having a fast SAAB is like coming out of the closet: you might surprise people, but you're still gay
nordstromj
3 mars 2010 · 1 772 Inlägg

Värmegarage över natten. tongue

Hade samma sympom efter att jag kört i lite för många vattenpölar, dock vart det bra efter en stund igen. Så troligtvis ligger de liten vatten någonstans kvar efter tvätten.

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.
BMW 320d (2007)
NissanMotorsport
3 mars 2010 ·

Varför inte skriva upp allt du testat? underlättar ju en hel del för oss som ska försöka hitta felet åt dig?

Load3d
3 mars 2010 ·

täckte ni tex över tändkomponenterna innan tvätten? lätt att det kryper in vatten i fördelaren, där de lätt blir krypströmmar! som försämrar gnister osv... kan ju ha oxiderat osv

Senast redigerat av Load3d (4 mars 2010)

OlleSvensson
4 mars 2010 · 28 Inlägg

Ingen orginal container går bra wink

whoiswho
4 mars 2010 · 445 Inlägg

när ja motortvätta min 945 så bluddra den en aning, men ja gasa upp den och körde lite sen förvann de:D

Saab 9-3 "nio-trean" (1999)
Retepoj
4 mars 2010 · 664 Inlägg

Ta bort fördelarlocket, blås ut det med en kompressor. Sitter i bakkant på toppen med 3 st. 8mm skruv.

T_Karlsson Plåtslagare
4 mars 2010 · 20 Inlägg

kellis skrev:
har nyligen köpt en volvo 740 gl 90a. den har börjat att gå dåligt dör när man trycker på gasen. beter sig kanska exakt som en bil med kass lmm, fast det är inte de som är felet? det kan ha börjat efter jag gjorde en motortvätt?? jag har testat allt nu,och då menar jag verkligen allt, orkar inte rabla upp de här. nån som tror sig veta?? måste vara nått jävligt udda?tacksamm för snabba svar!

Min polare (som inte har garaget:( ) läste nyss din tråd å berättade för mej att...

""..min 740 gjorde så o då var det bara en tändhatt som satt löst,och det kan även vara bränslepumpen som håller på o ge sig """


wink MVH
T_karlsson OCH .. Mikaela !

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
4 mars 2010 · 3 404 Inlägg

Dör det när du gasar låter det som den inte får tillräckligt mycket soppa. Så jag skulle letat på bränslesidan, kanske så enkelt som ett föråldrat filter?

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang