Biltema

900_t16 Mekaniker
27 augusti 2009 · 245 Inlägg

Volvo Knugen skrev:
Stötdämpare från biltema ger jag inte mkt för. Hade biltemadämpare bak på min 240 förut men dom var helt slut efter ca. ett år, med massa missljud o skit som följd. Hade inga andra o sätta på just när jag höll på (söndag kväll) så jag tog ett par highjackers från -83 och dom funkade 100ggr bättre än biltemas ett år gamla dämpare smile

Bromsskivor ser jag inga problem med o köpa på biltema, inte heller belägg. Även om dom slits fortare än andra så tror jag man sparar på att köpa biltema iaf.

Verktyg är garanterat prisvärda på biltema med tanke på 10års garante på dom flesta verktygen. Dock inte många som har kvar kvittot efter 10 år wink

Motoroljan påstås ju komma från statoil om men jag skulle själv inte hälla den i en nyare bil eller en turbobil. Till gamla volvos duger den dock utmärkt smile

Kan då säga att biltemas 5w50 olja är den bästa ja kört på! motor tickar ingenting och går hur fint som helst smile
mina bröder kör också på samma olja i derar 1,8T 20v vw motorer och dom tickar inte heller på ventilerna nu så Biltema olja är kung! wink

If it ain't low slam it!
pukan2
28 augusti 2009 · 3 182 Inlägg

Har kör på biltemas olja i alla mina bilar och det är absolut inget fel på den.

jocke_gronberg
11 mars 2010 · 4 586 Inlägg

Kollade in priset på deras högtrycktvätt. billig men kan den hålla en sommar eller 2 ?

Sheba Certifierad besserwisser
11 mars 2010 · 308 Inlägg

jocke_gronberg skrev:
Kollade in priset på deras högtrycktvätt. billig men kan den hålla en sommar eller 2 ?

Vi köpte Biltemas högtryckstvätt på förra jobbet pga snål chef. Den höll i några månader vid dagligt användande, användes kanske runt 3 timmar totalt varje dag. Sedan la den av, men vi fick ju en ny på garantin i vilket fall. Den nya höll några månader till, sen slutade jag där. Vet inte om den funkar idag, jag jobbar med annat idag, så...

För hemmabruk är det nog inga problem alls, ser nog att den kan användas några timmar här och där i flera år, faktiskt.

Senast redigerat av Sheba (11 mars 2010)

Tänk vad tråkig bilvärlden hade varit om alla gillade samma bilar.
Iam2fast4U
11 mars 2010 · 1 534 Inlägg

har köpt diverse stag osv till framvagnen, det är det ända

BMW E34 "538" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang