Audis V6-dieslar - problembarn?

christofferedil Yellow bug!
14 mars 2010 · 1 640 Inlägg

JonR skrev:
Jag som också var sugen på att prova en 2,5:a! Men då kanske man ska undvika dessa o satsa på en 1.9tdi istället.. Verkar ju finnas en vettig anledning till varför 1.9tdi är dyrare då!smile

Japp, känns som det får bli en 1,9a igen! big_smile


Men hur kommer det sig att typ alla Audi på Blocket på det miltal, årsmodell och övrigt jag söker, har 2,5an? tongue

Senast redigerat av Edil_ (14 mars 2010)

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)
JonR
14 mars 2010 · 3 259 Inlägg

Ja får bli det för mig med!smile Har ju den motorn i passaten jag har nu och den är det verkligen inget fel på, har gått 32000mil och den går fanimej som den vore ny! Dom som ligger lägst i pris har ju 2,5an! Också dom som har mest utrustning också verkar det som..

MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
christofferedil Yellow bug!
14 mars 2010 · 1 640 Inlägg

JonR skrev:
Ja får bli det för mig med!smile Har ju den motorn i passaten jag har nu och den är det verkligen inget fel på, har gått 32000mil och den går fanimej som den vore ny! Dom som ligger lägst i pris har ju 2,5an! Också dom som har mest utrustning också verkar det som..

MVH/Jon

Nej, hade ju samma i min förra Passat, var riktigt nöjd med den motorn! Min låg på 26 nånting, drack vatten värre än en alkoholist och drog lite olja, annars var den riktigt fin! Ja, de som har sexan verkar ligga på den högre nivån av utrustning, det som jag vill åt. Det är inte bra det där! tongue

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)
sandzoo
14 mars 2010 · 2 072 Inlägg

Edil_ skrev:
Börja inte föreslå BMW, det är V.A.G som gäller wink


Kikat en del på senaste karossen av Passat, var även borta på Toveks och kikade lite inbyte. Men skulle få lägga alldeles för mycket emellan mot min bytesbil, så det kändes inte rätt. Och i privatköp ligger de också lite för högt, tyvärr. Fina bilar!

annars kan du satsa på en sån http://www.blocket.se/blekinge/Audi_a4_ … 22&w=3
fina bilar de med.. men lite dyra i skatt har jag för mig drygt 6000:-/år
kolla in de som har 6vxl

Senast redigerat av sandzoo (14 mars 2010)

Sandzoo i da house
benz_elias
14 mars 2010 · 118 Inlägg

jag har hört av vag mekaniker att om man inte sköter olje byten perfekt så sliter det ner kammarna med en gång och sen rasar de.. sen ska du kolla att alla spännrullar till både kamremmar och multirem är bytta.. många fuskar nämligen med det för att dom är så dyra...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang