Köpråd : Ny bil Diesel 200tusen -270tusen ....

Rquired Allmänt envis
16 februari 2010 · 12 512 Inlägg

jorgen72 skrev:

Rquired skrev:

kolvas skrev:

teknikmässigt är den snarare uppbyggd tvärtom, alltså en manuell som växlar automatiskt om man vill det tongue

Edit: VW har väl haft lite problem med DSG-lådorna och dieselmotorerna.

3år och 11000mil har firmabilen rullat utan problem i alla fall, TDI 170 DSG. För övrigt tycker jag det är väl magstarkt att kalla Fiat för skitbilar...

Jag tycker inte det är särskilt magstarkt o kalla fiat för skit bilar det finns ju ingen modell som det är någon bra kvalite i.

Ok, det beror på vilken nivå man anser att en skitbil håller. Men man kan inte kräva att en Fiat för 100k håller samma kvalitet som en Volvo för 220k...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
jorgen72
16 februari 2010 ·

Rquired skrev:

jorgen72 skrev:

Rquired skrev:

3år och 11000mil har firmabilen rullat utan problem i alla fall, TDI 170 DSG. För övrigt tycker jag det är väl magstarkt att kalla Fiat för skitbilar...

Jag tycker inte det är särskilt magstarkt o kalla fiat för skit bilar det finns ju ingen modell som det är någon bra kvalite i.

Ok, det beror på vilken nivå man anser att en skitbil håller. Men man kan inte kräva att en Fiat för 100k håller samma kvalitet som en Volvo för 220k...

en ny fiat 500 d kostar ju mer än100t mellan 160 o 170t fick jag fram o det finns det ju andra alternativ som är mycket bättre o du ska ju inte jämföra med en bil som är mycke dyrare du ska ju jämföra med ungefär samma storlek o pris som tillexempel en lupo som jag annser håller betydligt högre klass

MrKerm Avstängd
31 mars 2010 · 1 557 Inlägg

Nyfiken på om det blivit något nytt och i så fall vad och om du är nöjd? Tror det blir Passat som företagsbil för min del, men e ju inte fel med lite andra förslag..

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se
Hedning Fd Bannad
31 mars 2010 · 657 Inlägg

jorgen72 skrev:

Rquired skrev:

jorgen72 skrev:

Jag tycker inte det är särskilt magstarkt o kalla fiat för skit bilar det finns ju ingen modell som det är någon bra kvalite i.

Ok, det beror på vilken nivå man anser att en skitbil håller. Men man kan inte kräva att en Fiat för 100k håller samma kvalitet som en Volvo för 220k...

en ny fiat 500 d kostar ju mer än100t mellan 160 o 170t fick jag fram o det finns det ju andra alternativ som är mycket bättre o du ska ju inte jämföra med en bil som är mycke dyrare du ska ju jämföra med ungefär samma storlek o pris som tillexempel en lupo som jag annser håller betydligt högre klass

en Fiat har någon form av personlighet och körglädje iaf, en lupo har lika mycket karaktär som en brevlåda.

Märkesbög
Rock-Star
31 mars 2010 · 2 982 Inlägg

mercedes E350 CDI, bmw E61 535D, mercedes ML, bmw X5 3,0D, xc90 D5 (dubbelturbo på över 200häst)

Senast redigerat av Residence (31 mars 2010)

sport
31 mars 2010 · 93 Inlägg

Varför inte Honda Accord diesel. eller Saab 9-3 TTID SC

Rquired Allmänt envis
31 mars 2010 · 12 512 Inlägg

Hedning skrev:

jorgen72 skrev:

Rquired skrev:

Ok, det beror på vilken nivå man anser att en skitbil håller. Men man kan inte kräva att en Fiat för 100k håller samma kvalitet som en Volvo för 220k...

en ny fiat 500 d kostar ju mer än100t mellan 160 o 170t fick jag fram o det finns det ju andra alternativ som är mycket bättre o du ska ju inte jämföra med en bil som är mycke dyrare du ska ju jämföra med ungefär samma storlek o pris som tillexempel en lupo som jag annser håller betydligt högre klass

en Fiat har någon form av personlighet och körglädje iaf, en lupo har lika mycket karaktär som en brevlåda.

Hedning slog huvudet på spiken, men jag tycker inte Fiats bilar har anmärkningsvärt sämre kvalité än konkurrenterna. Och om man väger in att Fiat är billigare än ex. VAG och personligheten tycker jag det är ok.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
jorgen72
31 mars 2010 ·

Rquired skrev:

Hedning skrev:

jorgen72 skrev:

en ny fiat 500 d kostar ju mer än100t mellan 160 o 170t fick jag fram o det finns det ju andra alternativ som är mycket bättre o du ska ju inte jämföra med en bil som är mycke dyrare du ska ju jämföra med ungefär samma storlek o pris som tillexempel en lupo som jag annser håller betydligt högre klass

en Fiat har någon form av personlighet och körglädje iaf, en lupo har lika mycket karaktär som en brevlåda.

Hedning slog huvudet på spiken, men jag tycker inte Fiats bilar har anmärkningsvärt sämre kvalité än konkurrenterna. Och om man väger in att Fiat är billigare än ex. VAG och personligheten tycker jag det är ok.

Gå in o kolla priserna igen fiat 500 kostar MER än lupo den kostar ungefär som en polo och är betydligt sämre än både polo o lupo o köpa en bil bara för att den har personlighet o är en skit bil så kan man ju köpa en trabant direkt.

Rquired Allmänt envis
31 mars 2010 · 12 512 Inlägg

jorgen72 skrev:

Rquired skrev:

Hedning skrev:
en Fiat har någon form av personlighet och körglädje iaf, en lupo har lika mycket karaktär som en brevlåda.

Hedning slog huvudet på spiken, men jag tycker inte Fiats bilar har anmärkningsvärt sämre kvalité än konkurrenterna. Och om man väger in att Fiat är billigare än ex. VAG och personligheten tycker jag det är ok.

Gå in o kolla priserna igen fiat 500 kostar MER än lupo den kostar ungefär som en polo och är betydligt sämre än både polo o lupo o köpa en bil bara för att den har personlighet o är en skit bil så kan man ju köpa en trabant direkt.

Polo kostar 132.000:-, Fiat Panda kostar 99.000:-. Fiat 500, en retro och entusiastmodell kostar från 129.900 och är med Loungepaket (för en totalsumma av... ca 150k) bättre utrustad än en Polo för 160-170k.

Dessutom är 500 en otroligt eftertraktad modell av utseende och retro skäl, det vore korkat av Fiat att inte utnyttja detta.

Och Lupo?! Varför refererar du till en modell som inte längre finns tillgänglig? Minsta bilen idag är Polo, kolla på www.vw.se under "modeller" om du inte tror mig.

Och nej, kyliga och läskigt tråkiga (utseendemässigt) Polo är enligt mig inte en bättre bil än Fiat. Som sagt lite bättre upplevd kvalité, å andra sidan ett högre pris.

En bil bättre motsvarande Polo är Bravo, den är tom större och snarare i Golfklass. Ungefär samma pris som Polo och billigare än Golf. Och både 500 och Bravo har fått 5 stjärnor i Euro ncap osv.

Bättre bil? Nej det har jag aldrig sagt. Men du sade att de var skit, och det kan jag verkligen inte förstå varför.

Senast redigerat av Rquired (31 mars 2010)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
jorgen72
31 mars 2010 ·

Rquired skrev:

jorgen72 skrev:

Rquired skrev:

Hedning slog huvudet på spiken, men jag tycker inte Fiats bilar har anmärkningsvärt sämre kvalité än konkurrenterna. Och om man väger in att Fiat är billigare än ex. VAG och personligheten tycker jag det är ok.

Gå in o kolla priserna igen fiat 500 kostar MER än lupo den kostar ungefär som en polo och är betydligt sämre än både polo o lupo o köpa en bil bara för att den har personlighet o är en skit bil så kan man ju köpa en trabant direkt.

Polo kostar 132.000:-, Fiat Panda kostar 99.000:-. Fiat 500, en retro och entusiastmodell kostar från 129.900 och är med Loungepaket (för en totalsumma av... ca 150k) bättre utrustad än en Polo för 160-170k.

Dessutom är 500 en otroligt eftertraktad modell av utseende och retro skäl, det vore korkat av Fiat att inte utnyttja detta.

Och Lupo?! Varför refererar du till en modell som inte längre finns tillgänglig? Minsta bilen idag är Polo, kolla på www.vw.se under "modeller" om du inte tror mig.

Och nej, kyliga och läskigt tråkiga (utseendemässigt) Polo är enligt mig inte en bättre bil än Fiat. Som sagt lite bättre upplevd kvalité, å andra sidan ett högre pris.

En bil bättre motsvarande Polo är Bravo, den är tom större och snarare i Golfklass. Ungefär samma pris som Polo och billigare än Golf. Och både 500 och Bravo har fått 5 stjärnor i Euro ncap osv.

Bättre bil? Nej det har jag aldrig sagt. Men du sade att de var skit, och det kan jag verkligen inte förstå varför.

Gå in o kolla priserna igen  du har kollat på bensin bilar o det gällde diesel

Mr_Woods Musiker
31 mars 2010 · 472 Inlägg

Tycker du skall unna dig en BMW!
E91 318d, skall ju tydligen ha blivit miljöbilsklassad!

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)
Rquired Allmänt envis
31 mars 2010 · 12 512 Inlägg

jorgen72 skrev:

Rquired skrev:

jorgen72 skrev:
Gå in o kolla priserna igen fiat 500 kostar MER än lupo den kostar ungefär som en polo och är betydligt sämre än både polo o lupo o köpa en bil bara för att den har personlighet o är en skit bil så kan man ju köpa en trabant direkt.

Polo kostar 132.000:-, Fiat Panda kostar 99.000:-. Fiat 500, en retro och entusiastmodell kostar från 129.900 och är med Loungepaket (för en totalsumma av... ca 150k) bättre utrustad än en Polo för 160-170k.

Dessutom är 500 en otroligt eftertraktad modell av utseende och retro skäl, det vore korkat av Fiat att inte utnyttja detta.

Och Lupo?! Varför refererar du till en modell som inte längre finns tillgänglig? Minsta bilen idag är Polo, kolla på www.vw.se under "modeller" om du inte tror mig.

Och nej, kyliga och läskigt tråkiga (utseendemässigt) Polo är enligt mig inte en bättre bil än Fiat. Som sagt lite bättre upplevd kvalité, å andra sidan ett högre pris.

En bil bättre motsvarande Polo är Bravo, den är tom större och snarare i Golfklass. Ungefär samma pris som Polo och billigare än Golf. Och både 500 och Bravo har fått 5 stjärnor i Euro ncap osv.

Bättre bil? Nej det har jag aldrig sagt. Men du sade att de var skit, och det kan jag verkligen inte förstå varför.

Gå in o kolla priserna igen  du har kollat på bensin bilar o det gällde diesel

Ok då, då kör vi en jämförelse på diesel istället:

Fiat 500 1.3 75hp kostar 153.000:- och Bravo (Golfklass) 1.6mjt 120hp kostar 185.000:- Båda är för övrigt miljöbilar.

Billigaste Polo TDI 90 kostar 163.500:-och är då miljöbil. En Golf 1.6tdi BlueMotion technology kostar däremot 218.900:-

Så oavsett drivmedel är VW dyrare, även om liknelsen mellan Polo och 500 kan halta lite. Men strunt i priset, du påstod att Fiat var dåliga bilar. Och oavsett om de så skulle kosta 30.000:- mer än VW så är det inget annat än rent skitsnack.

Källa: Respektive tillverkares svenska hemsida och www.miljofordon.se

Senast redigerat av Rquired (31 mars 2010)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
MrKerm Avstängd
31 mars 2010 · 1 557 Inlägg

Residence skrev:
mercedes E350 CDI, bmw E61 535D, mercedes ML, bmw X5 3,0D, xc90 D5 (dubbelturbo på över 200häst)

Haha nu har du läst allt igen big_smile big_smile

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se
MrKerm Avstängd
31 mars 2010 · 1 557 Inlägg

MrKerm skrev:

Residence skrev:
mercedes E350 CDI, bmw E61 535D, mercedes ML, bmw X5 3,0D, xc90 D5 (dubbelturbo på över 200häst)

Haha nu har du läst allt igen big_smile big_smile

Tillägga om du inte orkar läsa att du har dubblat priset minst för vad bilen skulle kosta wink

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang