Okänd kabel under förarstol, Volvo S40 - 96

Fuze
31 mars 2010 · 58 Inlägg

Tjena!

Var nyss ute och dammsög kupén i bilen när jag upptäckte en löst hängande kabel/kontakt under förarstolen. Någon som har en aning om vad den har för syfte i att hänga där till synes oskyldig? smile

http://omploader.org/vNDAzcg

Kan tillägga att all elektronik som har med stolen samt kupén fungerar perfekt, stolsvärme och allt vad det heter smile
Bilen är alltså en Volvo S40 2.0L av 1996 års modell.

Batta
2 april 2010 · 1 353 Inlägg

Kan vara kablage som är fördraget utifall den skulle ha tex elinställda stolar osv, så gör BMW iallafall, kör samma kablage till alla bilar, och gömmer överblivna kablar under mattan ^^

Senast redigerat av Batta (2 april 2010)

There's no replacement for displacement
BMW 528iAT (1998)
joakim89
2 april 2010 · 1 265 Inlägg

sätesvärmare? airbag i stolen?

Fuze
2 april 2010 · 58 Inlägg

Batta skrev:
Kan vara kablage som är fördraget utifall den skulle ha tex elinställda stolar osv, så gör BMW iallafall, kör samma kablage till alla bilar, och gömmer överblivna kablar under mattan ^^

Jo det är väl något sådant jag funderar på med smile

joakim89 skrev:
sätesvärmare? airbag i stolen?

Som sagt, alla elfunktioner i stolen fungerar så jag tror inte det är rövvärmen wink

Airbag i stolen?

Equinox Kicka Laddtryck !
3 april 2010 · 319 Inlägg

joakim89 skrev:
sätesvärmare? airbag i stolen?

Dem som har SIPS i stolen tänds lampan på kombit om kretsen blir bruten smile

Ser ut som kontakten till de el manövrerade stolarna.

Mvh

Volvo S60 2.4T "R-Replica" (2001)
Shady_killen S40 T4
5 april 2010 · 584 Inlägg

du har väl 2 kontakter under förarstolen och en av dom ska vara till sätesvärmaren och den andra ska vara till bältesvarnare som ska blinka och gö ett iriterande ljud vid taklampan tongue

Renault 5 "GTS" (1991)
Fuze
6 april 2010 · 58 Inlägg

Shady_killen skrev:
du har väl 2 kontakter under förarstolen och en av dom ska vara till sätesvärmaren och den andra ska vara till bältesvarnare som ska blinka och gö ett iriterande ljud vid taklampan tongue

Jo, men den här hänger bara löst under stolen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang