Prisuppgift "värde" på bmw 525 e34 89

DirektorIsaksson
6 april 2010 · 191 Inlägg

Tjena! jo som topic lyder så hade jag tänkt sälja min bmw 525 e34 från 89 men vet inte riktigt vad jag kan begära:/ om ni kollar på min sida så ser ni den där.92 uppåt med m50 motor verkar ju vara betydligt vanligare på blocket än min 89 så det är där det svåra är tycker jag:P Vore tacksam för svar! Mvh Rickard!

Renault Kangoo "Formula Edition" (2016)
Volvo 740 T5 "TM-Racing" (1988)
Vett74
6 april 2010 · 437 Inlägg

svårt å se på bilderna men är det lite rost?
Hel inredning? hur långt har den gått?

BMW 525 (1993)
Chevrolet Corvette "Stingray" (1974)
Grabber Dagdrömmare
6 april 2010 · 2 836 Inlägg

http://www.blocket.se/kristianstad/BMW_ … 16&w=3

Gör texten lite lättare att läsa - ny mening = ny rad.
"AC finns också men den bör dock fyllas på" - seriöst... Fylla på = kass isf 20k är för mycket men du kan sänka priset om nån vecka eller så.

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
dan-kristian
6 april 2010 · 518 Inlägg

var och kollade på en bil för något årsedan och han sa att ac behöver bara fyllas på,,

Sa till han att det skriver vi upp på köpekvittot och att han får stå för alla kostnader om det inte bara räcker med en påfyllning,,,  Det blev ingen affär..

AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
6 april 2010 · 1 948 Inlägg

Hmm, du har gamla motorn på runt 170hk? plus att den är trimmad? det drar ner värdet en hel del. Personligen hade jag inte ens övervägt att köpa den ens när jag kom till "trimmad" men om vi säger att jag inte bryr mig om det. Så kanske någon stans mellan 10-15 tusen? men bara om den är så pass fräsch som den verkar på bilderna...

Senast redigerat av AcesHigh666 (6 april 2010)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Iam2fast4U
6 april 2010 · 1 534 Inlägg

15-20 skulle jag tro om du hittar rätt köpare

fälgarna är ju värda rätt mycket pengar med

BMW E34 "538" (1990)
DirektorIsaksson
6 april 2010 · 191 Inlägg

Iam2fast4U skrev:
15-20 skulle jag tro om du hittar rätt köpare

fälgarna är ju värda rätt mycket pengar med

Tänkte det med lät ganska vettigt det e en bra bil som fan i övrigt fin som fan från rost för sin ålder! stort beröm för det pluss att den går jävligt fint för att vara en m20 då toppen va renoverad 07 på den.

Volvo 740 T5 "TM-Racing" (1988)
Renault Kangoo "Formula Edition" (2016)
DirektorIsaksson
6 april 2010 · 191 Inlägg

AcesHigh666 skrev:
Hmm, du har gamla motorn på runt 170hk? plus att den är trimmad? det drar ner värdet en hel del. Personligen hade jag inte ens övervägt att köpa den ens när jag kom till "trimmad" men om vi säger att jag inte bryr mig om det. Så kanske någon stans mellan 10-15 tusen? men bara om den är så pass fräsch som den verkar på bilderna...

Okej så du menar bara för att den är chippad o annat avgas o filter "går som trimm hos många" dock anser inte jag det som en avancerad trimning men bara för det behöver den ju inte vara den våldtagnaste e34:an på marknaden. Det kan vara jävligt många originala e34:or eller vilken annan bil som helst som är tvärslut i maskin och drivlina som är original.

Volvo 740 T5 "TM-Racing" (1988)
Renault Kangoo "Formula Edition" (2016)
Germax
7 april 2010 · 12 086 Inlägg

Svårt o säga, en E34 är så pass gammal så skicket är avgörande.

Tyvärr sänker nog din motor priset en del, iaf jag skulle aldrig köpa en M20 när jag vet hur bra M50 är.
Men är den verkligen rostfri och så fin som den ser ut på bilderna så finns det alltid någon entusiast som köper den.

Nu är ju alla olika, men jag uppfattar din annons rätt dålig tyvärr. Bilden är ju kass, den kan ju lika gärna va rostig och full med tvättrepor. Sen texten är bara en stor smet, efter punkt ska man ha mellanslag. Och styckindelning kan va trevligt.

Jag tror att du ska vända dig till folk som främst vill ha en fin rostfri E34, så framhäv det och tona ner trim och även blinkers och annat som är uppenbart. Det är vad jag tror. Även de här "har för mkt bilar" associerar iaf jag med mindre seriös ägare, säljer köper bilar som hobby du fattar vad jag menar. Jag hade nog skippat anledningen och skulle någon fråga är de ju bara säga att du ska köpa nyare bil lr något mer neutralt.

Detta är alltså min åsikt, kan va bra o se saken från andras perspektiv. Jag tycker du har en fin bil och de konversationer vi haft har jag fått ett gott intryck av dig, fixa annonsen och ta framförallt en ny bild i Solsken och med en bra kamera så ska du se att du får fler köpare smile

Lycka till!

Senast redigerat av JapMax (7 april 2010)

Grabber Dagdrömmare
7 april 2010 · 2 836 Inlägg

JapMax skrev:

Har du funderat på att bli rådgivare? Det var bra skrivet!

Senast redigerat av Grabber (7 april 2010)

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang