Så har man gjort sig ägare av en Saab 9-5 2.3T

OverBoosted AUTOBAHNRASER
8 oktober 2006 · 3 804 Inlägg

Albertoo skrev:

UseDubbelTurbo skrev:

Albertoo skrev:

jo jo de e jag medveten om. men enligt BSR så får man så mkt, men jag vet att de e lite mindre hk som man får. typ 10 hk mindre skulle jag tro. men så länge den e snabbare än min förra bil t5 225 hk!

skönt att kopplingen håller för så mkt nm.! big_smile

mjo... vad hade du för t5a sa du ? en c70 va? den väger väl isåfall en hel del mindre än 95an kan jag tro.... men hade du en cab eller coupe? den blir ngo snabbare än caben iaf wink

hade en c70 coupe, men den kändes mkt tyngre än saab! :S ingen anning vad saab väger, men c70 kändes rätt tung!

Kolla upp det... men i maskin är dom väl rätt lika (sen efter chippning) och om du inte blir nöjd är det ju bara köpa mer godis till bilen smile


Bmw osv..
Hamilton
9 oktober 2006 · 8 865 Inlägg

Albertoo skrev:

UseDubbelTurbo skrev:
frågan är om du verkligen får 64 extra hk med bara ett chipp skulle nog ta det med en nypa salt... men än 30-35 extra hk får du nog helt klart... minst..

jo jo de e jag medveten om. men enligt BSR så får man så mkt, men jag vet att de e lite mindre hk som man får. typ 10 hk mindre skulle jag tro. men så länge den e snabbare än min förra bil t5 225 hk!

skönt att kopplingen håller för så mkt nm.! big_smile

Du kan vara lugn för att hk stämmer hos dom seriösa trimfirmorna.... står det 64hk så är det det du får ;-)

Fotograf på tierpidag.se
Redbull Moderator+
9 oktober 2006 · 1 081 Inlägg

UseDubbelTurbo skrev:
frågan är om du verkligen får 64 extra hk med bara ett chipp skulle nog ta det med en nypa salt... men än 30-35 extra hk får du nog helt klart... minst..

Jag åker med steg 1 i min 9-5 2.3t, d.v.s enbart programvara.
Kör ifrån 9-5 Aero 250hk/370nm iaf. Inte direkt omöjligt effektökning, angående turbon så är GT17 är skitturbo, så vill man trimma (och även åka orginal) är det en bra idé att byta denna mot t.e.x TD04-15t #5 som sitter orginal i 9-5 2.3T 220hk och Aero, går att hitta för en relativt billig peng och är helt bolt-on om man bortser från vatten/olje-rör som behöver bytas.

Tycker verkligen du ska skaffa dig ett st1 iaf, det blev som en helt ny bil när jag fick i det i min smile Bränsleförbrukning är även LÄGRE vid vettig långkörning.

mvh

Vem jag?
Albertoo
11 oktober 2006 · 538 Inlägg

Redbull skrev:

UseDubbelTurbo skrev:
frågan är om du verkligen får 64 extra hk med bara ett chipp skulle nog ta det med en nypa salt... men än 30-35 extra hk får du nog helt klart... minst..

Jag åker med steg 1 i min 9-5 2.3t, d.v.s enbart programvara.
Kör ifrån 9-5 Aero 250hk/370nm iaf. Inte direkt omöjligt effektökning, angående turbon så är GT17 är skitturbo, så vill man trimma (och även åka orginal) är det en bra idé att byta denna mot t.e.x TD04-15t #5 som sitter orginal i 9-5 2.3T 220hk och Aero, går att hitta för en relativt billig peng och är helt bolt-on om man bortser från vatten/olje-rör som behöver bytas.

Tycker verkligen du ska skaffa dig ett st1 iaf, det blev som en helt ny bil när jag fick i det i min smile Bränsleförbrukning är även LÄGRE vid vettig långkörning.

mvh

skönt o höra att man kör ifårn Aeron! big_smile...steg ett ska in så snart som möjligt, om inte nu inför vinter(känns lite onödigt nu,man kommer ändå inte kunna köra som man vill tongue) så direkt efter snön lagt sig så kommer ja o trimma den! vilken trimfirma är "bäst" bsr eller nordic? eller kankse nåt annant????
mvh

THEBADGUY Gorgilus addictus
11 oktober 2006 · 4 737 Inlägg

Speedparts är väl rätt duktiga också? www.speedparts.se

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Albertoo
11 oktober 2006 · 538 Inlägg

THEBADGUY skrev:
Speedparts är väl rätt duktiga också? www.speedparts.se

verkar vara helt OK, man får tydligen 64 hk o ca 100 nm mera! skönt att man kommer o märka skillnad! big_smile

mannen666666 preem pump
11 oktober 2006 · 836 Inlägg

THEBADGUY skrev:
Speedparts är väl rätt duktiga också? www.speedparts.se

speedparts säljer bsr:s chip

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii
Saab 9-3 SC "sketen fattigt stylad Saab" (2006)
Redbull Moderator+
11 oktober 2006 · 1 081 Inlägg

mannen666666 skrev:

THEBADGUY skrev:
Speedparts är väl rätt duktiga också? www.speedparts.se

speedparts säljer bsr:s chip

Speeparts trim till Trionic7 kommer ifrån BSR, Autotune(vilka det nu är) eller SQR.
PPC = BSR
Bytesbox = Autone eller SQR. Antar att det är valbart.


Jag kör Nordic i min och är nöjd iaf smile

Mvh

Vem jag?
Albertoo
11 oktober 2006 · 538 Inlägg

anledningen till att man eventuellt väljer bsr är just för ppc boxer, att man kan trimma bilen när man vill typ. o om man råkar krocka så e de bara o göra bilen orginal igen, annars får man inte ut nåt från försäkringen! :p

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang