Varför drar Volvo 740 så mycket jämfört med andra bilar med samma egenskaper

Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
11 april 2010 · 1 659 Inlägg

SimoniX skrev:
inte vad jag vet om iaf, blir att kolla det nu när jag byter till sommardäcken.

Och den är inte trimmad? smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
SimoniX
11 april 2010 · 79 Inlägg

inte monster trimmad iaf, när vi renoverade maskinen satte vi på en lite större turbo (ca 20hk+) vet ej beteckningen på den men, och förra ägaren sa att han skulle ha chippat den men det har vi inget bevis på, vet ej om det stämmer ^^

Jonzie
11 april 2010 · 16 Inlägg

Sammanfattar allt med ett ord. SKROT !

twin_cam Smålänning
11 april 2010 · 7 877 Inlägg

Jonzie skrev:
Sammanfattar allt med ett ord. SKROT !

Japp. Billigt och bra att åka med och minimal stöldrisk.

Har kört en tank rätt hårt nu, och lite bilsläp och sånt bakom, och det slutade på 0,92 smile

Servade bilen för lite sen, hade gått ca 0,5 liter olja på 1500 ml.
Lite mycket både bränsle- och oljeförbrukning, men den får bli förlåten då den gått 47500 mil nu och reparations kontot ligger nära noll för i år hittils smile

Bilen blev mycket piggare när jag bytte mitt bränslefilter smile Sgut att inte varit gjort på typ 40k ml tongue höll på att rosta hål de tongue
Ett tips till er med jätteslöa F-motorer smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/28534/902278_8e2p9n.jpg

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Poulsen462 Långtradarchaufför
12 april 2010 · 282 Inlägg

twin_cam skrev:

Jonzie skrev:
Sammanfattar allt med ett ord. SKROT !

Japp. Billigt och bra att åka med och minimal stöldrisk.

Har kört en tank rätt hårt nu, och lite bilsläp och sånt bakom, och det slutade på 0,92 smile

Servade bilen för lite sen, hade gått ca 0,5 liter olja på 1500 ml.
Lite mycket både bränsle- och oljeförbrukning, men den får bli förlåten då den gått 47500 mil nu och reparations kontot ligger nära noll för i år hittils smile

Bilen blev mycket piggare när jag bytte mitt bränslefilter smile Sgut att inte varit gjort på typ 40k ml tongue höll på att rosta hål de tongue
Ett tips till er med jätteslöa F-motorer smile

http://www1.garaget.org/gallery/archive/28534/902278_8e2p9n.jpg

Det såg välanvänt ut de därtongue

BMW - Det stavas som det låter:)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang