baca skrev:
DEN 13 APRIL DOG DEMOKRATIN I SVERIGE.
Det var då som borgarna och sossarna bestämde sig för att samarbeta mellan blocken i Stockholm. Varför? jo för att tillsammans kunna frysa ut SD och för att dom inte skall kunna bli vågmästare.
Säg vad man vill om SD och deras politik men när Stockholms invånare har röstat så är dom det tredje största partiet och då skall våran regering/rikstad lyssna på vad dom har att säga. Men nu genom blocksamarbetet kan dom överrösta SD och deras försök att skapa en debatt i sina frågor.
Som vanligt i Sverige så kniper alla tyst, tittar ner i marken och mummlar "detta är inte rätt usch".
Som sagt tyck vad man vill om SD men när våra två största partier gör detta är det verkligen ett hot/våldtäkt mot/på demokratin i Sverige.
*Detta är ingen tråd där vi skall disskutera om man röstar på SD eller inte, inte heller poitik. Utan mer en varning till er på vad som håller på å hända i vårt land*
När och var skedde denna omröstning när Sverigedemokraterna blev det tredje största partiet i Stockholm?
Förövrigt är Riksdagen och kommunfullmäktige två olika saker, bara för att ett parti sitter i kommunfullmäktige betyder det inte automatiskt att riksdagen eller regeringen måste lyssna
Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!