Den 13 April Dog Demokratin I Sverige.

baca Os Difuntos
14 april 2010 · 1 822 Inlägg

DEN 13 APRIL DOG DEMOKRATIN I SVERIGE.
Det var då som borgarna och sossarna bestämde sig för att samarbeta mellan blocken i Stockholm. Varför? jo för att tillsammans kunna frysa ut SD och för att dom inte skall kunna bli vågmästare.
Säg vad man vill om SD och deras politik men när Stockholms invånare har röstat så är dom det tredje största partiet och då skall våran regering/rikstad lyssna på vad dom har att säga.
Men nu genom blocksamarbetet kan dom överrösta SD och deras försök att skapa en debatt i sina frågor.
Som vanligt i Sverige så kniper alla tyst, tittar ner i marken och mummlar "detta är inte rätt usch".
Som sagt tyck vad man vill om SD men när våra två största partier gör detta är det verkligen ett hot/våldtäkt mot/på demokratin i Sverige.

*Detta är ingen tråd där vi skall disskutera om man röstar på SD eller inte, inte heller poitik. Utan mer en varning till er på vad som håller på å hända i vårt land*

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.
Kekken
14 april 2010 · 54 Inlägg

Skönt att det inte bara är jag som tänker så å vågar säga till. Men såfort man tycker att SD blir felbehandlade så blir det ett jäkla liv. Men även om jag inte tycker om dom alls. Så vill folket ha dom så ska dom få konkurera på likvärdiga vilkor. Å vill övriga partier inte ha med dom. Så får dom väll se till att helt enkelt ta röster istället.
Är själv lite aktiv fritidspolitiker. Men när man läser sånthär så skäms man ju...

Varför byter man kolvar om man använder begagnade ringar?
Det är ju som att låna farsans kallingar ur tvättkorgen.
De funkar men e inte rätt för de...
Slash Saabifierad
14 april 2010 · 2 027 Inlägg

baca skrev:
DEN 13 APRIL DOG DEMOKRATIN I SVERIGE.
Det var då som borgarna och sossarna bestämde sig för att samarbeta mellan blocken i Stockholm. Varför? jo för att tillsammans kunna frysa ut SD och för att dom inte skall kunna bli vågmästare.
Säg vad man vill om SD och deras politik men när Stockholms invånare har röstat så är dom det tredje största partiet och då skall våran regering/rikstad lyssna på vad dom har att säga.
Men nu genom blocksamarbetet kan dom överrösta SD och deras försök att skapa en debatt i sina frågor.
Som vanligt i Sverige så kniper alla tyst, tittar ner i marken och mummlar "detta är inte rätt usch".
Som sagt tyck vad man vill om SD men när våra två största partier gör detta är det verkligen ett hot/våldtäkt mot/på demokratin i Sverige.

*Detta är ingen tråd där vi skall disskutera om man röstar på SD eller inte, inte heller poitik. Utan mer en varning till er på vad som håller på å hända i vårt land*

När och var skedde denna omröstning när Sverigedemokraterna blev det tredje största partiet i Stockholm? roll Förövrigt är Riksdagen och kommunfullmäktige två olika saker, bara för att ett parti sitter i kommunfullmäktige betyder det inte automatiskt att riksdagen eller regeringen måste lyssna lol

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
baca Os Difuntos
14 april 2010 · 1 822 Inlägg

Slash skrev:

baca skrev:
DEN 13 APRIL DOG DEMOKRATIN I SVERIGE.
Det var då som borgarna och sossarna bestämde sig för att samarbeta mellan blocken i Stockholm. Varför? jo för att tillsammans kunna frysa ut SD och för att dom inte skall kunna bli vågmästare.
Säg vad man vill om SD och deras politik men när Stockholms invånare har röstat så är dom det tredje största partiet och då skall våran regering/rikstad lyssna på vad dom har att säga.
Men nu genom blocksamarbetet kan dom överrösta SD och deras försök att skapa en debatt i sina frågor.
Som vanligt i Sverige så kniper alla tyst, tittar ner i marken och mummlar "detta är inte rätt usch".
Som sagt tyck vad man vill om SD men när våra två största partier gör detta är det verkligen ett hot/våldtäkt mot/på demokratin i Sverige.

*Detta är ingen tråd där vi skall disskutera om man röstar på SD eller inte, inte heller poitik. Utan mer en varning till er på vad som håller på å hända i vårt land*

När och var skedde denna omröstning när Sverigedemokraterna blev det tredje största partiet i Stockholm? roll Förövrigt är Riksdagen och kommunfullmäktige två olika saker, bara för att ett parti sitter i kommunfullmäktige betyder det inte automatiskt att riksdagen eller regeringen måste lyssna lol

Jag tror det var en Demoskop undersökning som visade detta, ska leta fram den så jag inte bara står med tomma ord. Självklart vet jag att det e en jävla skillnad på riksdagen och kommunfullmäktige roll Men om du läser allt så det allt handlar om är den totalt respektlösa illvilja mot demokratin jag ifrågasätter.
Vad skulle folk t.ex säga om alla partier gick samman å stod enade mot säg sossarna, skulle bli ett jävla liv gissar jag på.

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.
Remiss
14 april 2010 · 1 339 Inlägg

Dom gör sig själva en otjänst, SD kommer att få ännu fler röster nu. SD som för övrigt är det enda partiet som vill sänka bränsleskatten/bensinskatten.

dcay Licenssvetsare
14 april 2010 · 927 Inlägg

Själv har jag redan bestämt mig för vad jag ska rösta på, och det är inget av dom traditionella partierna, så ni kan ju gissa vad det är på.

Om det är som du säger att dom samarbetar mellan blocken är det ju fan skandal rent ut sagt! Alla ska få säga sitt och få chansen att få igenom det i riksdagen, oavsett om det är moderaterna eller kalleankapartiet!

bjornt herr
14 april 2010 · 321 Inlägg

Håller med TS, säga vad man vill om deras agenda men om det nu stämmer så är det helt fel av alliansen och socialdemokraterna att gå ihop för att frysa ut SD.
Låt säga nu att de verkligen är 3:dje största partiet i stockholm, då är det ju antagligen ganska många som röstat på dem till kommunalvalet, och detta vore då en diskriminering mot alla de människor som röstat på SD.
Det vore skillnad om det var tvärt om, låt säga att det fanns ett "invandrarparti" (ursäkta mitt dåliga ordförråd), då skulle de hyllas i media för att de står upp för sina åsikter.
Nej, vi är en demokrati och ska så förbli.

Navkapsel
14 april 2010 · 4 637 Inlägg

Demokratin har varit död länge...

loudness
14 april 2010 · 4 554 Inlägg

pjaja eftersom baca gjort en inlägg om politik och önskar att inga diskussioner om politik så hör de hemma i bloggen.. låst

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang