VIKTIGT, Angående kört sönder bildäcken pga stora hål i vägen i helsingborg!!

ST__R
13 april 2010 · 40 Inlägg

Idag när jag var ute och körde så körde jag förbi ett vägarbete där dom höll på att asfaltera, där var inga skyltar om att det var ett vägarbete eller något sånt. Sen ca 300 meter längre bort, där var ingen arbetsaktivitet eller något, men där var däremot ett hål i vägen som var ca 1.5 dm djupt och en halv m2 stort som jag såklart råkade köra rakt igenom. Höger framdäck och höger bakdäck fick sig en sån smäll att kården inne i däcken gick av så där blev en stor bula på sidan av båda däcken. Måste såklart bytas pga risken att dom kanske kan "sprängas" + obalansen som framkom.  Frågan är bara - - - Vem ska man kontakta angående detta? Detta är inga pengar som jag vill betala för att helsingbrogs kommun inte kan reparera sina vägar när det behövs. Så någon av er som bor i Helsingborg kanske har någon "erfarenhet" angående detta?

Tacksam för svar

MVH

Nizzura Man blir ensam om man vill ha hela.
13 april 2010 · 174 Inlägg

Det är väl väghållaren i första hand som du skall vända dig till.

Finns lite information på http://www.vv.se/Trafiken/Skadeanmalan/ om hur man går tillväga, brukar väl generellt vara svårt att få ersättning. Allt beror ju på vilken typ av skyltning de hade på platsen. Skulle rekommendera dig till att åka dit och försöka fotografera platsen.

Åka kollektivt är, att åka med personer man inte vill umgås med,
på en tidpunkt som inte passar och till en plats man inte vill åka.
Nissan 350Z GT "Kuroi" (2006)
Eightball
13 april 2010 · 109 Inlägg

Vart i Helsingborg var detta någonstans?
Vet tyvärr inte vart du ska vända dig till men skulle vara bra att veta så man själv slipper vara med om det smile

Mvh

Senast redigerat av Eightball (13 april 2010)

Mazda Mx-5 (1999)
ST__R
13 april 2010 · 40 Inlägg

Nizzura skrev:
Det är väl väghållaren i första hand som du skall vända dig till.

Finns lite information på http://www.vv.se/Trafiken/Skadeanmalan/ om hur man går tillväga, brukar väl generellt vara svårt att få ersättning. Allt beror ju på vilken typ av skyltning de hade på platsen. Skulle rekommendera dig till att åka dit och försöka fotografera platsen.

Där fanns ingen som helst skyltning om att vägen var i så pass dåligt skick. Jag vände och körde dit igen och fotade hålet så dom bilderna ligger sparade på datan nu. Får väl bara hoppas att dom som är ansvariga är schyssta och står för det hela.

ST__R
13 april 2010 · 40 Inlägg

Eightball skrev:
Vart i Helsingborg var detta någonstans?
Vet tyvärr inte vart du ska vända dig till men skulle vara bra att veta så man själv slipper vara med om det smile

Mvh

På rausvägen, i korsningen till österleden.
Nog redan många som varit där nere och vänt i hålet ser det ut som:/

Eightball
13 april 2010 · 109 Inlägg

ST__R skrev:

Eightball skrev:
Vart i Helsingborg var detta någonstans?
Vet tyvärr inte vart du ska vända dig till men skulle vara bra att veta så man själv slipper vara med om det smile

Mvh

På rausvägen, i korsningen till österleden.
Nog redan många som varit där nere och vänt i hålet ser det ut som:/

Oki, ska se upp där då..
Tack för informationen iaf smile

Mazda Mx-5 (1999)
Frostfjord Ljudbyggare
14 april 2010 · 170 Inlägg

Det är kommunen. Vet inte vem, kommer ihåg att när de byggde i ängelholm blev det ett jädra liv på hållen som slog sönder fälgar. Tekniska kontoret skulle kunna vara ett alternativ (gåsebäck, "entek" som det hette innan) de hade handom en del av ovanstående problem innan. Prova och ring

Mitsubishi Galant "Junior" (2001)
Opel Omega (B) "Oscar" (2002)
MilleN
14 april 2010 · 9 108 Inlägg

Prata med ditt försäkringsbolag.

Remiss
14 april 2010 · 1 339 Inlägg

Efter denna vintern så har det uppkommit enormt många djupa hålor som till skillnad från dom som fanns innan är hur djupa som helst! Vägen har liksom spruckit upp eller vad man ska säga. 

Se upp vid vägarbetet utanför Råå (nära FD Frigoscandia kommer inte ihåg nuvarande namn). Där blir hålorna från och till stora kratrar som täcker hela vägen. Bromsa ner till gångfart när du närmar dig ett tips. Dom fixar det varje vecka men efter ett tag så e de likadant igen.

Eller som förra sommaren när man fick för sig att man skulle laga allt med massa småsten som trafiken skulle "köra ner". Orsakade säkert 100 000 stenskott. Det var inte lätt att undvika alla drabbade vägar under den tiden. Allt för att kommunen ska spara pengar?

Slutsats: Vägarna i Helsingborg är för tillfället verkligen skitdåliga

dcay Licenssvetsare
14 april 2010 · 927 Inlägg

Samma här där jag bor, körde sönder höger bakfälg igår..

SatansWrath Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
14 april 2010 · 661 Inlägg

Likadant när nmi kör ner från ramlsöa station och kommer ner mot statiol(på er vänstra sida) Där är fan div atombombskratrar i höger körfält, så vill ni inte se högerhjulet framför bilen så se upp där med.

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !
Ford Mustang Mach 1 "Trinity" (2003)
MilleN
14 april 2010 · 9 108 Inlägg

Ja håll ögonen öppna, kör runt i staden 8 timmar om dagen så jag vet vart hålorna finns, är dålig på att komma ihåg gatunamnen bara men det finns tamejfan överallt smile

Kanriefageln
14 april 2010 · 18 Inlägg

Kör runt i Helsingborg både privat och på körskola (lasses trafikskola) och tom jag har märkt skillnaden det går inte att svänga undan vissa tex den vid Bowlinghallen, på ni vet på den stora vägen utanför. Jag är också dålig på att komma ihåg gatunamnen tongue

ST__R
15 april 2010 · 40 Inlägg

Nu har jag pratat med stadsbyggnadsförvaltningen, så det blir till att skicka in en skaddeanmälan till dom från mitt försäkringsbolag sen får man bara hoppas på att dom står för kostnaderna då jag måste byta 1 extra däck då motsvarande däck bak inte tillverkas mer. Dom på stadsbyggnadsförvaltningen ska iaf ha ett plus för ett gott bemötande och god förståelse för trafikanterna i hbg smile

madcircle
15 april 2010 · 261 Inlägg

Skönt att det kanske löser sig då.  Gäller bara att vara trevlig emot dem, och hoppas på att de är det tillbaka. smile

Besök gärna mitt Ke70 driftingprojekt
Toyota Corolla DX "Ke70" (1981)
ST__R
15 april 2010 · 40 Inlägg

ja man får "slicka lite r*v" på dom så ska det nog bli bra:P

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang