Ingen diskant i bose system, audi s4

landgren
12 april 2010 · 26 Inlägg

Hejsan!
Har problem med ljudet i s4an som är en 99, sitter cd växlare och navigation.
Det spelar inte diskant, jag får bara bas från subwoofern.
Någon som har varit med om något liknande? Det är ingen säkring eller så som gått.
Stoppade i ett par skivor i cd växlaren häromdagen och då började ljudet fungera, klockrent, plockade ur skivorna igen och det blev samma sak, men efter de har jag inte lyckats få igår det igen.
Har kollat alla kontakt stycken bak vid cd växlare o subwoofer och jag verkar inte ha något glapp.

Tacksam för svar!

Mvh Micke

Nissan 200SX 2JZ-GTE "Team DriftBandits" (1990)
ChriZtoffer GAS democar 2018!
13 april 2010 · 8 744 Inlägg

Öhm, en sub ska inte spela diskant. wink En sub ska bara spela låga frekvenser så om den nu börjar spela så pass höga frekvenser att du kan höra tex sång från den så är nåt fel! Eller menar du kanske att det bara är basen som spelar och resten av systemet är tyst?

Senast redigerat av ChriZtoffer (13 april 2010)

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
teamvolvoracing Trucker
13 april 2010 · 1 220 Inlägg

subwoofer = bas så att den bara spelar bas är inte så konstigt tongue skulle baser börja spela diskant presis som ChriZtoffer säger så är det nåt som är fel

Vissa är bara bättre än andra!
landgren
13 april 2010 · 26 Inlägg

Yes, är fullt medveten om det och subwoofern fungerar perfekt = spelar bas.
Men resten av ljudet är dött. Därför undrar jag om någon annan haft ett likande/ samma problem och vad som var fel då.
Kan ju tänka mig att det är steget som lagt av men tycker de e lite skumt eftersom det "började" spela häromdagen tongue

Nissan 200SX 2JZ-GTE "Team DriftBandits" (1990)
240boy
13 april 2010 · 471 Inlägg

kan vara steget. eller något så enkelt som en inställning på stereon. eller inställning på steget.. mer än det kan jag inte komma på.. smile

Skiiit du nedde ! ;)
dadooo
13 april 2010 · 841 Inlägg

Hans diskanter har slutat spela ..har du högtalare du kan låna eller nått så kolla kan vara att de spelat sitt?!?

Volkswagen Golf R32 "vr6an" (2006)
Volkswagen mk2 "coupe luxuz 11 500 mil" (1988)
Nissan r33 "PLASTIDIP" (1996)
landgren
13 april 2010 · 26 Inlägg

Det är ingen inställning i stereon som är fel, och finns inga inställningar att göra på steget.

Jag har väldigt svårt att tro att alla högtalarna ger upp samtidigt..

Någon annan som har någon bra idé?

Nissan 200SX 2JZ-GTE "Team DriftBandits" (1990)
danne9108 Yrkeschaufför
13 april 2010 · 165 Inlägg

Kabelbrott på någon kabel till steget? kolla så att steget slås på, annars skulle ju någon av signalkablarna kunna ha gett upp

landgren
15 april 2010 · 26 Inlägg

Mätte idag och jag har ingen ström in till steget.
då blir de att fortsätta mäta sig framåt imorgon...
hade ju varit lättare om de bara varit steget, men icke tongue

Nissan 200SX 2JZ-GTE "Team DriftBandits" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang