Mickius Volvo 940gl byggs om till 940 Turbo Nu: FT botten hemma, Polering av motordelar

Mickius
12 oktober 2009 · 4 670 Inlägg

kevlar_soul skrev:
Hoho?!?!?!

Händer inte mycke just ny tyvärr sad

Jag har legat till o från på sjukhus med min fot och fått den grundligt kollad med rönken o ultraljud osv,
Sen har min hund blivit allvarligt sjuk så hon är på operation just nu, så alla mina sparade pengar till volvon går tyvärr till detta. en bit över 14000 kr för mitt jävla försäkringsbolag tydligen inte täckte det som är fel hos henne.

Så ni får hålla ut gott folk, Men hunden går före detta alla gånger o detta var tvunget o göras så snabbt som möjligt.

Pan
12 oktober 2009 ·

mickius skrev:
Så ni får hålla ut gott folk, Men hunden går före detta alla gånger o detta var tvunget o göras så snabbt som möjligt.

Ja bilar är inte allt! men kul är det hehe smile

kevlar_soul
12 oktober 2009 ·

Klart att både du och hunden går före allt annat. Skruva med bilen hinner du med! smile

Tänkte sponsra ditt projekt lite och slänga över ett par 6,5 tums framhögtalare med diskant och delningsfilter om det är av intresse? Självklart gratis wink Se det som spons från en vän till en annan! smile

Mickius
12 oktober 2009 · 4 670 Inlägg

kevlar_soul skrev:
Klart att både du och hunden går före allt annat. Skruva med bilen hinner du med! smile

Tänkte sponsra ditt projekt lite och slänga över ett par 6,5 tums framhögtalare med diskant och delningsfilter om det är av intresse? Självklart gratis wink Se det som spons från en vän till en annan! smile

Jo man får prioritera saker o ting o bilen finns kvar, o hunden går alltid före. smile

Låter bra de, ljud e alltid välkommet så du får ta dig en sväng neråt sen så kan vi passa på o säga hej till varandra!

Thanks!!!

kevlar_soul
14 oktober 2009 ·

Sure thing! smile

DalleRacing
19 oktober 2009 · 1 738 Inlägg

Tjena Mickius!!!

Tänkte ge dig lite hjälp med motorn, Här har du lite teorier om motor trimmning ( Inom volvo ) och de här teorierna sätter bland annat ditt alla snackare om h- profil värre kolvar m.m. Om du inte vet vem Jens är så har han mycket kunskap om turbo och har bland annat nordens snabbaste b20. Jaja läs iaf mycket kunskap till ditt bygge wink . http://savarturbo.se/?sida=content/artiklar.php

OBS!!! läs allt från början till slut wink

Lycka till!!!

MVH

Senast redigerat av 940RDALLE (19 oktober 2009)

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
Mickius
27 oktober 2009 · 4 670 Inlägg

940RDALLE skrev:
Tjena Mickius!!!

Tänkte ge dig lite hjälp med motorn, Här har du lite teorier om motor trimmning ( Inom volvo ) och de här teorierna sätter bland annat ditt alla snackare om h- profil värre kolvar m.m. Om du inte vet vem Jens är så har han mycket kunskap om turbo och har bland annat nordens snabbaste b20. Jaja läs iaf mycket kunskap till ditt bygge wink . http://savarturbo.se/?sida=content/artiklar.php

OBS!!! läs allt från början till slut wink

Lycka till!!!

MVH

Får tacka för länken o ska sätta mig o läsa igenom allt nästa vecka när flytten är avklarad o allt där till.

Har varit seg på uppdatering osv men varit mycket med hunden o med min fot tyvärr så går på fina mediciner smile

Bilen ska in på torsdag o besiktas så har bytt halva avgassystemet då det var sönderrostat, Tutan har fixats osv så hoppas ja inte får allt för stora saker på torsdag sen.

Bilder på detta kommer senare ikväll sen!

Håller på o letar garage för fullt nu så hoppas man hittar något så man kan börja med motorn o allt där till.

LINGSTROM Gotlänning på drift.. Konstant!
27 oktober 2009 · 1 325 Inlägg

Lycka till med besiktningen samt att hitta garage smile

MVH!

Mickius
14 november 2009 · 4 670 Inlägg

Hello.

Måste nog tyvärr säga att bilbyggandet kommer dröja tyvärr flera månader till sad

Har ju problem med foten som dom säger kommer ta minst 2-4 månader till innan den blir bra o nu har knät börjat strula med så själva knäskålen o runt om är dubbelt så stor som de ska vara o fullt med vätska så de går ju tyvärr inte åt rätt håll.

Tyvärr så måste man låta kroppen göra allt jobb själv så länge det inte blir allt för allvarligt då får dom gå in i benet o ta bort allt som strular med det är nödlösningen.

Så tyvärr eller vad man säger men får inte anstränga kroppen på nått vis så de mesta får vänta sad

LINGSTROM Gotlänning på drift.. Konstant!
14 november 2009 · 1 325 Inlägg

Ajj fan hmm

Hoppas nu det inte blir allvarligt å så bara.

MVH!

vopel
5 december 2009 · 5 Inlägg

Blir som vanligt ingenting.
Såg annonsen på blocket.

Gör som jag kör alltid på häng med rykande hjul.
Sickan_
17 april 2010 · 945 Inlägg

Kul projekt.. kommer att följas:)

Det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma människor som inte fattar!
_________________________________________________________________________
syabo
17 april 2010 · 1 278 Inlägg

de har avslutats tongue

Street Knight
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang