Problem med slavcylinder (kommit på problemet)

TitoFF
18 april 2010 · 23 Inlägg

Hej!

jag har en 744 tic -88, där sitter en b230fk motor från -97 med en m47 låda och när jag köpte den sa dom att det satt den dyraste kopplingen från kg i den.

jag har haft problem med slavcylindern när jag köpte den var jag tvungen att köpa en begagnad för den som satt på var kass, så luftade vi och så funkade det ett tag, men igår small packningen så köpte en begagnad till så började jag lufta och efter ett tag fick jag ut rätt mycket luft så den började ta men så small packningen när jag pumpade....

för när den väl funkar är det riktigt jobbigt att trycka ner kopplingen men så ska det vara med den kopplingen antar jag. så nu undrar jag behöver jag förstärka slavcylindern ?

funderade på att svarva upp ett spår till och sätta 2 tätningar men det kanske inte hjälper ?
eller är det bara att förlänga pinnen så kolven går längre in ?

mvh TitoFF

Edit:

Hej jag satt och funderade efter det var så många som kunde hjälpa mig...... så kom jag fram till att den pinnen som trycker på staget till kopplingen var sliten. plasten hade gått igenom hålet och satt fast så den har jag aldrig bytt. men det gjorde att kolven kommer för långt ut så det löser sig nu.

mvh

Senast redigerat av TitoFF (18 april 2010)

Audi A4 "Tadden" (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang