945gl missljud bränslepump efter filterbyte

xc90
24 april 2010 · 406 Inlägg

945 gl -91 b230fb, pumpen bredvid bränslefiltret har börjat låta lite efter att jag bytte bränslefilter,varför? Det låter ungefär som om den startar med jämna mellanrum, man ska väl inte lufta systemet eller nått sånt? Eller kan den varit på g redan innan, osså blev det mindre motstånd efter filterbytet så den kunde börja föra väsen??

Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren....
mange_240
24 april 2010 · 1 562 Inlägg

precis som du skriver tar de stryk om de blir långt mellan filterbytena

xc90
26 april 2010 · 406 Inlägg

mange_240 skrev:
precis som du skriver tar de stryk om de blir långt mellan filterbytena

Kan en kass pump göra att det inte blir tillräckligt tryck vid kallstarter? För just min bil har börjat bete sig att vid kallstart så går den i princip på 3 cylindrar o jobbar sig upp i varv, för att sen gå som en klocka...
Samtidigt är jag rädd för ev. toppackningen har gått efter mina "testrundor" efter service, så den trycker in vatten efter avstängd motor, men ryker dock inte vitt.

Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren....
mange_240
26 april 2010 · 1 562 Inlägg

ja kan kanske vara så, toppackningen tror jag inte gått då problemet är vid avstängd motor.

xc90
26 april 2010 · 406 Inlägg

mange_240 skrev:
ja kan kanske vara så, toppackningen tror jag inte gått då problemet är vid avstängd motor.

Ahh de va bara en teori om packningen då jag haft liknande prob. på en civic, när bilen stått ett tag efter körning så trycktes vatten in i cylindrarna pga trycket i kylsystemet, så stod den o hacka ett tag innan den gick rent, men o andra sidan så rök den bilen vitt osså vilket inte volvon gör............bara för o göra mig ännu mer förbryllad så starta den klockrent nu imorse o går kalas!!! hmmm man får väl utvärdera ett par dar nu o hålla koll på bla. kylarvätskan.......men b-pumpen låter inte frisk så den får nog bytas ändå....

Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren....
xc90
27 april 2010 · 406 Inlägg

Ska man passa på o byta förpump samtidigt? Hur vet man om den osså är på upphällningen? Jag menar så inte huvudpumpen får slita i onödan.

Mysko bil, starta klockrent igårmorse, för att sen efter jobb "hacka" igång.........kan spridarna ha begat igen efter injection cleaner som forfarande finns i tanken?

Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren....
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang