Byta motor från 2,3 till 2,0 på en Volvo 855 T5-R. Blir den mycket slöare?

855Affe
26 april 2010 · 168 Inlägg

Har fått ett jävla knackande ljud i motorn och har bytt vevlager men knacket kvarstår...mad Börjar tröttna. Har däremot hittat en T5 2,0 utbytesmotor för en skaplig peng. Just nu är bilen chippad och 3" hela vägen. Har cirka 330 hk men vad får jag om jag sätter i 2,0an? Passar allt från 2,3an till 2,0an? Eller går de skicka i en v70 motor smidigt från tjugohundratalet?

Behöver hjälp då första sommaren med körkort närmar sig:D

Etingelholm
26 april 2010 · 979 Inlägg

855Affe skrev:
Har fått ett jävla knackande ljud i motorn och har bytt vevlager men knacket kvarstår...mad Börjar tröttna. Har däremot hittat en T5 2,0 utbytesmotor för en skaplig peng. Just nu är bilen chippad och 3" hela vägen. Har cirka 330 hk men vad får jag om jag sätter i 2,0an? Passar allt från 2,3an till 2,0an? Eller går de skicka i en v70 motor smidigt från tjugohundratalet?

Behöver hjälp då första sommaren med körkort närmar sig:D

Nu ger jag dig inget svar precis smile men att gå ner från en 2,3 L motor till 2,0 L är väl endå dumt bara för att man hittar en för skaplig peng. det är som att köpa bmw 325 med 320 motor. Man vill ju ha den effekten som bilen utsägs sig att ha smile leta upp en 2,3 maskin lr så får du gå igenom den du redan har, hade iaf jag gjort smile

Hpc
Honda Civic Ek4 "K24" (1997)
Marlboroman
26 april 2010 · 8 233 Inlägg

Den kommer tappa effekt och dessutom bli slöare på låga varv. Att köpa en 2 liters är ett nedköp. Allt passar

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
855Affe
27 april 2010 · 168 Inlägg

Ofan men då kostar jag på den motorn jag har eller får det bli en 2,3a igen:D Tackar ändåwink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang