Daniel_89_Boy skrev:
feresten nu har jag kollat en sakt till jag tog där höljet på bränslepumpsrelät o state på tändningen då klikade bara den en klicka saken till på relät o den går antagligen till pumpen i tanken för den som inte klickade trök jag imot då gick pumpen under bilen igång. så var kan problemet vara?
Du menar alltså att du tryckte/tvingade ner den andra relätungan och då startade pumpen under bilen?
På det gröna pumprelät så får båda relätungorna samma styrspänning, därför drar båda tungorna samtidigt. Hur det vita relät är uppbyggt är jag dock lite osäker på, men enligt elschemat för 240 med B230F (ska ju också vara vitt relä) så verkar det relät ha separat styrspänning för varje relätunga.
Daniel_89_Boy skrev:
kan ju komma men en ny nyhet till. jag och min bror tvångs körde måda brenslepumparna ett tag då gick bilen igång. men jkag klömde att kopla in den i tanken igen så han stanade efter ett par minuter igen men vi ka kolla imorgon igen o se om han går igång då med. kan det vara sändnings låset som är slut? för drar jag inte till backa nyckeln helt till noll så kan jag dra ur nykeln ovrida på teningen o allt kan även ta ur nyklen i alla lägena
Om det nu är på det sättet att det vita relät har separat styrspänning för varje relätunga så kan det saknas styrspänning till ena ingången på relät, i så fall låter det ju troligt att ditt tändlås orsakar detta.
Men det är tyvärr gissningar från min sida, jag har inte skruvat i 740. Deras kabeldragning kan skilja sig litegrann från 240 fastän det gäller samma årsmodell, dessutom skiljer sig väl din insprutning/tändning från motorer med vanliga mekaniska insprutningen.