Volvo s60 automat rusade i P-läge?

xion92
29 april 2010 · 37 Inlägg

Hejsan. En otrevlig händelse inträffade igår när en kompis skulle ställa bilen på garageuppfarten. Han ställde spaken i P och skulle stänga av motorn när bilen rusar rakt igenom garageportar, garage och halvvägs ut på andra sidan.
En sak som jag kan tänkas ha med saken att göra är att han har ombyggda pedaler. Det är gas både på höger och vänster om bromsen. Den högra pressar han ner fullt när han kör pga. handikapp. Det sitter en omkopplare i bilen för detta.

Jag undrar nu är det någon som överhuvudtaget varit med om något liknande. Automat som rusar iväg i P-läge.

Jag har tyvärr inte pratat med honom själv utan bara hört i andrahand än så länge, så jag kan inte ge några djupare detaljer. Årsmodell och motor vet jag heller inte.
Är det fel kategori, så flytta den gärna

Senast redigerat av xion92 (29 april 2010)

Volvo S40 (2000)
MaulinR Avstängd
29 april 2010 · 285 Inlägg

måste ha varit ganska kasst garage eller så hade han jävligt mycket fart om han körde rakt igenom allt tycker ja haha

xion92
29 april 2010 · 37 Inlägg

Dörrarna är väl ingenting. Han stod väl en 2-3 meter innan garaget+hela garaget, det blir bra med fart

Volvo S40 (2000)
azid Det som inte dödar gör ont
29 april 2010 · 2 668 Inlägg

MaulinR skrev:
måste ha varit ganska kasst garage eller så hade han jävligt mycket fart om han körde rakt igenom allt tycker ja haha

Vad har det med saken att göra? Samt en garageport kan en vuxen man springa igenom om han fått i sig nog med öl.

2slow
Kavli Motborgare
29 april 2010 · 1 099 Inlägg

xion92 skrev:
Hejsan. En otrevlig händelse inträffade igår när en kompis skulle ställa bilen på garageuppfarten. Han ställde spaken i P och skulle stänga av motorn när bilen rusar rakt igenom garageportar, garage och halvvägs ut på andra sidan.
En sak som jag kan tänkas ha med saken att göra är att han har ombyggda pedaler. Det är gas både på höger och vänster om bromsen. Den högra pressar han ner fullt när han kör pga. handikapp. Det sitter en omkopplare i bilen för detta.

Jag undrar nu är det någon som överhuvudtaget varit med om något liknande. Automat som rusar iväg i P-läge.

Jag har tyvärr inte pratat med honom själv utan bara hört i andrahand än så länge, så jag kan inte ge några djupare detaljer. Årsmodell och motor vet jag heller inte.
Är det fel kategori, så flytta den gärna

Låter ju redan som en urban legend. smile

-- K

MaulinR Avstängd
30 april 2010 · 285 Inlägg

azid skrev:

MaulinR skrev:
måste ha varit ganska kasst garage eller så hade han jävligt mycket fart om han körde rakt igenom allt tycker ja haha

Vad har det med saken att göra? Samt en garageport kan en vuxen man springa igenom om han fått i sig nog med öl.

en PORT ja! jag tänkte mer på väggar, och först ska den "rusa" igenom div. saker som står ivägen oxå. men med tanke på att det finns olika garage och ts inte skrev ngt om det så smile tror knappast en bil skulle rusa igenom tjocka betongväggar, så jag tänkte wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang