Hjälp vems fel ???

2hot4ya
6 maj 2010 · 4 Inlägg

jo i dag gjorde jag min debut efter 5 år med körkort...



backa o sen small det..


händelsebeloppet..
jag ska backa in i min parkeringsficka som e lääängst in på en parkering o aldedes för trång för att köra in i och det är en raaak backning så jag börjar backa o strycker husväggen så mycket jag kan sen smäller det.. o då visar det sej att grannen backar UT från sin parkering o rätt ut framför mej så jag backar in i hans bakskärm.. mittt lyse går sönder o hans skärm blir bulig,


undrar lite vems fel e det då om båda backar o jag ska till min ruta o han ut ur sin..???





tacksam för svar..neutral

Buick Skylark 1966 "Buuicken" (1966)
PoulZen
6 maj 2010 · 772 Inlägg

Skulle nog säga att det är hans fel. Eftersom han körde ut från stillastående.
Dom som kör på väg eller parkeringsplats har företräde mot dom som står parkerade.

2hot4ya
6 maj 2010 · 4 Inlägg

okej =/ kääns lite som om försäkringsbolaget kommer ge mej skit men ja hoppas det inte e så då han som du säger backar ut från sin parkering ut bakom mej,, hoppas värkligen att han åker påt.

Buick Skylark 1966 "Buuicken" (1966)
PoulZen
6 maj 2010 · 772 Inlägg

Dom har ingen anledning att ge dig skit.
Har du helförsäkring eller?
Vad säger grannen då?

2hot4ya
6 maj 2010 · 4 Inlägg

PoulZen skrev:
Dom har ingen anledning att ge dig skit.
Har du helförsäkring eller?
Vad säger grannen då?

han sa jag såg dej inte sen sa han inget mer...
tog uppgifter ska skriva skade rapport i kväll =/ men asså kan va jag som kommer åka påt eftersom jag va den som träffa hans bil.. sad trafikförsäkring bara o det e min killes bil..

Senast redigerat av 2hot4ya (6 maj 2010)

Buick Skylark 1966 "Buuicken" (1966)
Mr_Woods Musiker
6 maj 2010 · 472 Inlägg

2hot4ya skrev:

PoulZen skrev:
Dom har ingen anledning att ge dig skit.
Har du helförsäkring eller?
Vad säger grannen då?

han sa jag såg dej inte sen sa han inget mer...
tog uppgifter ska skriva skade rapport i kväll =/ men asså kan va jag som kommer åka påt eftersom jag va den som träffa hans bil.. sad trafikförsäkring bara o det e min killes bil..

Hans skuld eftersom utfartsregeln gäller då han lämnar en parkeringsruta.
Ingen som kommer att skälla på dig (förutom möjligen din kille!) tongue

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)
PoulZen
6 maj 2010 · 772 Inlägg

Om ni båda två backade så är det hans fel.
Hade han stått still i sin parkeringsruta så vore det ditt fel.
Men du hade påbörjat en inbackning, och han backar in i din färdväg, alltså hans fel.

Ring och prata med ditt försäkringsbolag, och säg att han backade in i din färdväg.
Dom kommer troligen säga att han ska betala.

fredriq Olika
6 maj 2010 · 907 Inlägg

Se till att skriva skaderapporten ihop, annars har du ju ingen aning om vad han skriver och försäkringsbolaget/försäkringsbolagen vet inte vem de ska tro på?

Mvh
Fredrik
2hot4ya
6 maj 2010 · 4 Inlägg

fredriq skrev:
Se till att skriva skaderapporten ihop, annars har du ju ingen aning om vad han skriver och försäkringsbolaget/försäkringsbolagen vet inte vem de ska tro på?

men det e ju ganska så klart att han inte skriver nått annat än det som hände jag fota med min cam så man ser helt klart att han står i sin ruta o jag på färdriktningen... hoppas värkligen inte det e jag som åker påt för ja hörde att det va mitt fel om ja träffa hans bil o inte tvärtom typ om han hade träffat mej så va det hans fel o vi båda backa ,,, grymt jobbigt men ja ska försöka få detta på min sida eftersom ja själv känner mej som den oskyldiga. jag ströck värkligen ytterkanten av husväggen för att ej va i närheten dom parkerade bilarna. sad

Buick Skylark 1966 "Buuicken" (1966)
torpis Forummoderator
6 maj 2010 · 10 572 Inlägg
-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang