Lågt laddtyck, audi s4 biturbo

Lengan
5 april 2010 · 3 Inlägg

Tjänare alla!
har problem med min s4 - 99a(chippad). har tyckt den gått slött sen ja köpte den i höstas. kolla felkoder på den nu för några veckor sen och då var det låg ingångssignal på lmm. bytte denna men hjälpte inte:( montera laddtrycksmätare nu och då visar den laddar 0,8 i några sekunder efter man startat bilen, för att sedan gå ner till 0,4. har läst mycket om den här magnetventilen men den verkar fungera. kopplade in plus och minus från batteriet till den och då laddade hon 1,0bar men jag tycke inte att det blev mer effekt än när den laddar 0,4. det kommer även ett tydligt blåsande ljud när hon laddar fullt, min tanke är att det är någon av dumparna (original) som släpper igenom??

Väldigt tacksam för givande svar!!

Gomez
6 april 2010 · 179 Inlägg

Det första man bör göra på dessa bilar är att trycktesta motorn så att du inte har nån vacumläcka. Har du öppet filer på bilen? för det ger ett rätt kraftigt sugande ljud på dessa vad jag hört när man laddar på. Om du har originaldumparna 710A och dom aldrig är bytta sen 99 så bör dom läcka som såll....köp 710N som sitter på audi tt dom rekomenderas på dom flesta forum och kostar inte mycket på audi (!)
På min s4 biturbo så hördes ett sugande ljud från dumparna redan när bilen stod på tomgång för att dom läckte...var original 710A dumpar. Bytte dom och fixate ett par läckor i silikonslangarna sen blev bilen helt underbar att köra:)

Försvann alla felkoder när du bytte lmm? När din bil går ner till 0,4bar i ladd så går den i nödläge pga att styrsystemet anser att det är nått galet,.

Men testa att trycksätta så att inga slangar etc läcker luft, det finns guider lite här och var på audi forum om hur du gör. Om inte det hjälper så koppla in datorn till obd2 kontakten och kör vagcom och läs av värdena för att se om nått är fel.

Audi S4 biturbo "bruksbilen" (2000)
zippo Drygare än Yes
17 april 2010 · 112 Inlägg

Har liknande problem med min sedan jag bytt alla slangar, ska går igenom alla klämmor och se om jag hittar ett fel.
Rekommendera att du tar en koll genom bilen och se ifall du ser något hittar du inget så tryck testa den.

Lycka till.

Audi S4 "Bi-Turbo Avant" (1998)
Lengan
7 maj 2010 · 3 Inlägg

Tack!
Har kollat lite nu, y-slangen hade spruckit på undersidan så ja bytte den. Tyvärr hjälpte det inte:( den håller laddet lite längre nu. går upp till 1 bar sedan faller det hela tiden under gaspådrag och det blåsande ljudet kommer. Går så ett tag, men den är ungefär lika slö som när den laddar 0,4. efter ett tag slutar det blåsande ljudet och den laddar över 1 bar till 1,1 ungefär och går som f*n sedan slår han ifrån och laddar sedan 0,4.

Har in trycktestat än men ska så fort ja hinner.

Det är orginal filter och burk på den, prova blåsa i dumparna, verka täta???

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang