855 t5 inget laddtryck

PutteZ
10 maj 2010 · 89 Inlägg

har ett problem med min t5 har inget laddtryck alls kollat slangar och så men de verkar inte vara nåt hål. fått höra att katten kan ha pajat pga hål i avgassystemet och pga av att katten är slut så försvinner laddtrycket kan de vara så enkelt?

koka
10 maj 2010 · 629 Inlägg

Ja de kan vara så "enkelt" Men plocka av katen och provkör.. Så har du iaf. provat med en sak.
Har du kollat så att turbo är hel?

Volvo V50 1.6 DRIVe "Blöj x-pressen" (2010)
PutteZ
10 maj 2010 · 89 Inlägg

näe har inte kollat turbon ännu känns som om det är rätt mycke jobb att skuva lös den utan att testa dom enklare sakerna först.

PutteZ
10 maj 2010 · 89 Inlägg

måste ju nästan vara katten för motorlampan har varit tänd för ett tag sedan och nu så skramlar det i avgasröret?

koka
10 maj 2010 · 629 Inlägg

Då låter det som katen.. Garanterat felkod på lambdan då motorlampan är tänd..

Men de med att kontrollera turbo syftade jag på att du ska kolla glappet på axeln i turbon..

Volvo V50 1.6 DRIVe "Blöj x-pressen" (2010)
EmanuelEdberg
10 maj 2010 · 19 Inlägg

Aah, men nu en fråga här med lamban, kan de vara sånt stort generalfel att inte ens den lampan lyser när det är fel? Att det blivit kortis ngnstans eller ngt sabbar så den inte går igång när den ska?

PutteZ
10 maj 2010 · 89 Inlägg

okej ska kolla om axeln glappar. får hoppas att det inte är turbon då

PutteZ
10 maj 2010 · 89 Inlägg

axeln glappar icke och den snurrar lätt så då är turbon utesluten=)

EmanuelEdberg
10 maj 2010 · 19 Inlägg

Skönt det iallafall ! smile

allenalle snickare
10 maj 2010 · 612 Inlägg

glappar axeln så är de ju inge bra,då är väl turbon slut?
kollat magnetventilen på turbon oxså? när den ger sig brukar turbon gå till sitt grundladd 0.2 bar.

Senast redigerat av allenalle (10 maj 2010)

Demokrati betyder helt enkelt att folk klubbar ner folk för folkets skull
PutteZ
10 maj 2010 · 89 Inlägg

då är frågan kan jag bara plocka bort katten och ersätta den med ett rör istället eller kmr bilen gå som skit då? ja ja vet att det är olagligt att köra utan men ska ändå byta hela avgassystemet. men behöver som ta sig till och från jobbet..

EmanuelEdberg
10 maj 2010 · 19 Inlägg

Men han sa ju att den ICKE glappade?

PutteZ
10 maj 2010 · 89 Inlägg

ja men den glappade inte skrev fel först:P

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang