Kabeldragning volvo v40

Mickee_
16 maj 2010 · 84 Inlägg

Hej nån som vet nå bra ställe man kan dra en + Kabel från batteriet till slutsteget bak i kofferten på en volvo v40 -98 ? och nå smata ställen och dra dom andra kablarna som ska bak på.. cool

Hej
Fuze
16 maj 2010 · 58 Inlägg

På min S40 lossade jag panelerna på bägge sidor och bara tryckte in kablarna. Ström på förarsidan och signalkablarna på passagerarsidan.

snirrealm
16 maj 2010 · 187 Inlägg

Jag drog nyligen 35mm2 i min S40. Och fasade för att de skulle bli besvärligt men gick nästan lekande lätt. Hittade ett hål på förarsidan precis ovanför kopplingen typ. Finns ett plastskydd i hörnet som man får plocka bort, sitter med en "skruv". Sen äre bara att dra kabeln i golvlisterna vilket gick smidigt också, fick även plocka bort plastbiten på B-stolpen. Ända stället där det var trångt med kabeln var i bredvid baksätet. men med lite pyssel gick de. Sen tog jag även bort bagageinredningen för att kunna lägga kabeln längs med karossen.

Drog signal på andra sidan o de va inga porblem alls med de.

Nya planer..
Mokke
16 maj 2010 · 84 Inlägg

I motorrummet, på förarsidan, finns det ett bra hål för att få genom strömkabeln in i kupén. Precis som "snirrealm" säger. Tänk på att täta ordentligt och skydda kabeln för nötning vid genomföringen.

Vill du sedan göra det betydligt smidigare att få in alla kablar under mattor/bakom paneler så skruvar du ur bägge framstolarna. Det tar knappt 10 minuter att plock ur bägge stolarna och det är klart värt de minuterna.

Mokke @ Team1
Mickee_
17 maj 2010 · 84 Inlägg

Har ni nå bra förslag på vars jag kan dra och koppla in jord kabeln då ?  smile

Hej
danne9108 Yrkeschaufför
17 maj 2010 · 165 Inlägg

Antingen i bältesfästningen under baksätet eller i dem bultarna som håller fast "stolen" i baksätet. Jag har jordat i taket på bagagutrymmet, fanns ett hål som min bult passade i så slipade plåtrent sen skruva dit den ordentligt och det fungerar hur bra som helst!

Mokke
18 maj 2010 · 84 Inlägg

Mickee_ skrev:
Har ni nå bra förslag på vars jag kan dra och koppla in jord kabeln då ?  smile

Jag har jordat i plåten som ryggstödet på baksätet sitter fast i. Du behöver plocka bort sidopanelen/golvet som sitter över hjulhuset i bagaget. Detta är dock ett bra ställe att jorda på då det är tjock plåt med bra kontakt med övriga chassit.

Glöm sedan inte att för allt i världen inte att byta ut eller sätta dit en till jordkabel på batteriet fram.

Mokke @ Team1
snirrealm
18 maj 2010 · 187 Inlägg

Mokke skrev:

Mickee_ skrev:
Har ni nå bra förslag på vars jag kan dra och koppla in jord kabeln då ?  smile

Jag har jordat i plåten som ryggstödet på baksätet sitter fast i. Du behöver plocka bort sidopanelen/golvet som sitter över hjulhuset i bagaget. Detta är dock ett bra ställe att jorda på då det är tjock plåt med bra kontakt med övriga chassit.

Glöm sedan inte att för allt i världen inte att byta ut eller sätta dit en till jordkabel på batteriet fram.

Hej, jag hittade en bra jordpunkt i reservhjulsbaljan. Finns ett färdigängat hål där som jag tänkte använda. Är det bra tro?

Lånar tråden lite (A) har ni uppgraderat strömen från generatorn i så fall hur gjorde ni?

Nya planer..
danne9108 Yrkeschaufför
18 maj 2010 · 165 Inlägg

Det går säkert utmärkt! Tänk på att slipa plåtrent ordentligt innan bara smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang