Köpråd: Audi TT

HalfShell
14 maj 2010 · 162 Inlägg

Du kan ha bilarna ståendes utomhus, klart det kanske inte är det roligaste men det fungerar.
Den du länkade var riktigt fin, och det är ju enbart du som kan välja om den är värd pengarna eller inte.
Jag har addat dig på msn, så acceptera så kan vi prata vidare där.

How about you come sit on my lap and we'll see what pops up
RobinJacobsson
14 maj 2010 · 88 Inlägg

Ja precis, enligt mig är den värd pengarna men jag tänkte mer "behind the shell", det kanske är lätt att luras av en bil som ser bra ut och tro att motorn är densamma. Bortsett från utseendet, är det värt 165 000 för en -00 som gått 12 500 mil?

Jag har inte msn på den här datorn, men jag testar att logga in på web-msn.... lägg till mig igen då jag kan ha råkat neka dig ibland 100 andra förfrågningar tongue

HalfShell
14 maj 2010 · 162 Inlägg

Man kan tänka på olika sett. En riktigt fin hellackering kostar runt 15-20k. Ett Riegerpaket går loss på 10k. Fälgar räknar vi högt på 15k. Coilovers drar vi högt på 10k.
Total summa: 55000kr. Så killen som säljer går kanske +- 0, naturligtvis beroende på vad han gav för bilen. Jag hade hellre köpt en vanlig TT då, och sedan slängt på dessa sakerna efteråt, men för någon som kanske inte kan eller har möjlighet att mecka så kan en färdig bil vara det man ska ha.

How about you come sit on my lap and we'll see what pops up
RobinJacobsson
14 maj 2010 · 88 Inlägg

Ok, ja det är ju precis så det är. Jag har många i släkten som håller på med bilar osv men jag borde nog skaffa någonting "färdigt" då jag själv inte är helt hemma på det än.

Så det kan vara ett bra köp med andra ord? Funderar nämligen att åka och titta på den lite senare idag.

Mvh. Robin

matteeee Ingen himmel är så blå som min
14 maj 2010 · 2 973 Inlägg

Jag tycker det är TOKDYRT!!! 130-135, MAX, om den är finfin och kamremmen är bytt. Det är iofs min åsikt.

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
VLN denkz
14 maj 2010 · 323 Inlägg

Läste någonstans att någon nämnt volymknappen på TTs ? smile haha hade det problemet på min. FYf*an vad förbannad man blev klockan 8 på morgonen och volymen gick till max. Kunde sabba en hel dag.

Så akta dig för det där wink

Volvo V90 T5 R-design "Polestar" (2017)
snutte l33t
14 maj 2010 · 65 Inlägg

Många gemensamma delar med golf GTI så läs på om vanliga problem där. Vacuumslangar som brister, elhissar som går sönder och AC som läcker. Bytt kamrem/vattenpump innan 12000 mil är ett måste för det är dyrt. Många kommer snacka och yra om att det inte måste göras föränns vid 18000 mil men vill man verkligen riskera det? All service gjord är ett måste.

RobinJacobsson
14 maj 2010 · 88 Inlägg

Ok, så ni tycker inte att den alls är värd de pengarna?

matteeee Ingen himmel är så blå som min
14 maj 2010 · 2 973 Inlägg

Nej!

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
HalfShell
14 maj 2010 · 162 Inlägg

Jag tänker precis som matteeee, jag hade inte gett mer än 130-140 för den.

How about you come sit on my lap and we'll see what pops up
RobinJacobsson
16 maj 2010 · 88 Inlägg

Ok, då kanske jag ska avvakta och se om jag hittar något annat... synd på en så fin bil :-)

matteeee Ingen himmel är så blå som min
16 maj 2010 · 2 973 Inlägg

Är den värd det för DIG är det ju ett klipp, men bilen är rent objektivt inte värd dom pengarna! Men för den som gillar den skarpt kanske det är värt det. Upp till dig smile

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
RobinJacobsson
19 maj 2010 · 88 Inlägg

Ja precis, jag menar ju det objektiva värdet. För mig är den värd pengarna men jag vill inte köpa bilen om jag gör en dålig affär.

Jag ska iväg och titta på den här bilen, det är ju mer bil för pengarna om man ska jämföra miltal och pris...
http://www.blocket.se/stockholm/Audi_TT … 11&w=1

/Robin

dadooo
19 maj 2010 · 841 Inlägg

http://www.blocket.se/jonkoping/Audi_TT … 17&w=1

där har du en fin audi tt för 140 000 som dessutom är 04a och gått 11 000 mil cirka värt att kolla på ...adiii heter han här på garaget för flera bilder

Volkswagen mk2 "coupe luxuz 11 500 mil" (1988)
Volkswagen Golf r32 "youtubekändis" (2008)
Nissan r33 "PLASTIDIP" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang