AC Problem Volvo 850 [Kyler ej]

KennethL
20 maj 2010 · 412 Inlägg

Jag har problem med AC:n, den kyler inte ö.h.t vilket inte är allt för skönt nu när sommaren är på intåg och man har en svart bil. Har sökt men kan inte direkt hitta något som kan hjälpa mig vart jag ska börja felsöka.

Vad brukar vara problemet? Antar att jag inte är den första som har detta problem.

Tacksam för snabba svar

135
├┼┼
24 R
trippelturbo Trucker
20 maj 2010 · 2 710 Inlägg

Eftersom AC är ett slutet system är det ej tal om att det är slut på köldmedel.

Antingen är det kompressorn som gett sig eller så läcka i systemet.
Åk in på nån "ac-fixare" o gör ett felsök smile Kostar runt 500kr, sen därefter får du mer exaktare svar o pris.

Mvh

Fart missbrukare
Wilsgaard
20 maj 2010 · 560 Inlägg

Kan vara så att gasen är slut, men det går inte bara att fylla på på en gammal bil. Då måste du konvetera till de nyare kylar systemet och det kostar röven!!

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
20 maj 2010 · 5 650 Inlägg

funkar inte de gammla hederliga korsdraget? funkar ju as bra när ac inte funkar? big_smile

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
trippelturbo Trucker
20 maj 2010 · 2 710 Inlägg

Wilsgaard skrev:
Kan vara så att gasen är slut, men det går inte bara att fylla på på en gammal bil. Då måste du konvetera till de nyare kylar systemet och det kostar röven!!

Han har R134a, precis som jag o du smile

Fart missbrukare
trippelturbo Trucker
20 maj 2010 · 2 710 Inlägg

Sök på ac (din stad) på google. eller så är det många som lägger ut reklam om påfyllningar o massa grejer nu inför sommaren. ba o hålla utkik wink

Fart missbrukare
Severin
20 maj 2010 · 1 587 Inlägg

Hmm jag har faktiskt samma problem som du sad Jäkla jobbigt faktiskt..

ReXorZ
20 maj 2010 · 35 Inlägg

Är väl bara att lämna in för att fylla på med freoner? tongue

Har för mig att man ska ha på ACn lite då och då ibland även om det är vinter annars kan packningar och sånt skit torka ihop tongue

Slickk_dude
20 maj 2010 · 138 Inlägg

BMWgrabben skrev:
Eftersom AC är ett slutet system är det ej tal om att det är slut på köldmedel.

Antingen är det kompressorn som gett sig eller så läcka i systemet.
Åk in på nån "ac-fixare" o gör ett felsök smile Kostar runt 500kr, sen därefter får du mer exaktare svar o pris.

Mvh

Gör en felsökning hos någon som kan Ac. Det är som Bmwgrabben säger, antigen så läcker den lr så är det kompressorn som har gjort sitt. Det är dom svaren jag fick när jag gjorde en felsökning hos en "ac verkstad"

Severin
20 maj 2010 · 1 587 Inlägg

Nån aning om vem som gör sån " koll " i Borås trakten ?

Lundberg_
20 maj 2010 · 391 Inlägg

Mekonomen verkstäder brukar hålla på men AC smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang