850 turbo vs 9000 aero

Tessan s2
24 oktober 2006 · 58 Inlägg

finns massor med folk som rasat sin lådor på 850R också .
saab vinner ju lätt på sygghet  o volvon på motorn ,ljudet i 5 cyl turbo e svårt o slå

Burken Utanlem
24 oktober 2006 · 895 Inlägg

Tessan s2 skrev:
finns massor med folk som rasat sin lådor på 850R också .
saab vinner ju lätt på sygghet  o volvon på motorn ,ljudet i 5 cyl turbo e svårt o slå

Rätta mig om jag har fel nu.. men är de inte bara så att det är diffen i R lådorna som pajjar?.... De vanliga Turbo lådorna ska väl hålla mkt bättre?

Ford Galaxie 500 XL "460" (1964)
Burken Utanlem
24 oktober 2006 · 895 Inlägg

Jag har bara kört Volvo T5 Turbo.. och dom e riktigt kuliga... Jag var inne på 9-3 9000 tidigare men snälla.. har ni tittat I bilarna?... Min suzuki swift från 88 hade mysigare inredning..

Ford Galaxie 500 XL "460" (1964)
hpnotiq Bartender
24 oktober 2006 · 263 Inlägg

ja kan säga att ja har pajat en vxl låda men då har ja 310 hk i min saab 9000 aero..
en annan sak som inte bara är ett tycke från saab folket är ju att pilotstolarna är utsedda till världens skönaste bilstolar...bara en sån sak..

//
Hpnotiq
Redbull Moderator+
24 oktober 2006 · 1 081 Inlägg

WasteGate skrev:
[
Du känner dig träffad märker jag, jag är inte ute efter att reta någon MEN
Om du läser mitt inlägg nogrant så skriver jag "VISSA AV DERAS MODELLER"
Därför har jag inte generaliserat SAAB´s lådor som dåliga..
DU generaliserar dock angående volvos bilar.. det får stå för dig!
Jag kan rabbla upp HUR många som helst som har haft problem med tex
saab 9000´s lådor, när dessa trimmas lite mer än chip och system så börjar lådan
tack för sig.. Och jag antar att författaren till detta inlägg tänker på en sådan, eller 900/93, då han jämför med 850..
Dem lådorna har jag inte heller hört speciellt bra om.. Kompisens sproitans 9-3 -02 Aero 3000mil, helt otrimmad pajjade..

Tack för mig

Generaliseringen av att det gäller alla SAABs lådor brukar det dock vara, 9-3 -02 Aero har dock inga större problem med sina lådor, och ras kan ju inträffa på vad som helst.

Lådorna i 9000 finns det många som har problem med ja, fast om det beror mest på en sämre låda än snittet eller mycket effekt överlag låter jag vara osagt. Dock är det ju inte världens bästa låda heller givetvis.

Angående att Volvos bilar brinner så var det inget jag menade seriöst utan en frågeställning om man ska se på det på samma sätt som vissa vill se på SAABs växellådor. Och nej jag tar inte illa vid mig, vill bara få död på ett lådsnack som främst härstammar från en bilmodell som slutade tillverkas för 14 år sedan.

Mvh

Vem jag?
jonTe
24 oktober 2006 · 5 710 Inlägg

Journath skrev:
.. men jag kan säga så här då hur mycket drar era ssabar och 850:is som är lite små trimmade med chip o.s.v. ????

0.89L/mil mätt på semestern i somras.
Fullpackat och inlusive parkeringsletande i Smögen......dock gick resan (mestadels) i laglig hastighet.

En småtrimmad bil d.v.s utan elaka kammar och portad topp osv SKALL inte dra mer soppa vid lugn körning.
Vid fullast däremot brukar de vara ganska törstiga vilket är ganska naturligt.

MVH Jonas
..............
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang