Bränsle förbrukning på Audi

Rally5
28 maj 2010 · 39 Inlägg

Hej hej undrar om det är någon som har någon fakta om hur mycket dessa bilar dricker och va de kan kosta att försäkra och skatta.
Audi S6 4,2   : ?L/mil
Audi S4 2,2T : ?L/mil
Jag har tänkt att köpa någon utav dessa bilar men vet inte vilken de blir.

Pontiac Firebird "The exgirlfriend" (1968)
enpatte
28 maj 2010 · 498 Inlägg

Rally5 skrev:
Hej hej undrar om det är någon som har någon fakta om hur mycket dessa bilar dricker och va de kan kosta att försäkra och skatta.
Audi S6 4,2   : ?L/mil
Audi S4 2,2T : ?L/mil
Jag har tänkt att köpa någon utav dessa bilar men vet inte vilken de blir.

Min s4:a kostar 2400kr/år i skatt och försäkringen är inte direkt billig även fast ja är snart 30 samt bor i obygden.
Blandad förbrukning uppges till strax över litern men allt mellan 0,9 och 2l/milen är möjligt beroende på körsätt.
V8:an drar nog mer vid lugnare körning än 2,2T.
Sedan får du tänka vad du vill ha för bil, V8:an är mer ett "autobahnlok" medans turbon är lite mer "bus".
Dock väger S4:an alldeles för mycket för att kunna kallas busbil.

Rspeter Audi A5 quattro driver.
28 maj 2010 · 2 203 Inlägg

Rally5 skrev:
Hej hej undrar om det är någon som har någon fakta om hur mycket dessa bilar dricker och va de kan kosta att försäkra och skatta.
Audi S6 4,2   : ?L/mil
Audi S4 2,2T : ?L/mil
Jag har tänkt att köpa någon utav dessa bilar men vet inte vilken de blir.

Försäkringspriset kan enbart du ta reda på genom att ringa runt till f-bolagen eftersom det sätts individuellt.

Rally5
28 maj 2010 · 39 Inlägg

enpatte skrev:

Rally5 skrev:
Hej hej undrar om det är någon som har någon fakta om hur mycket dessa bilar dricker och va de kan kosta att försäkra och skatta.
Audi S6 4,2   : ?L/mil
Audi S4 2,2T : ?L/mil
Jag har tänkt att köpa någon utav dessa bilar men vet inte vilken de blir.

Min s4:a kostar 2400kr/år i skatt och försäkringen är inte direkt billig även fast ja är snart 30 samt bor i obygden.
Blandad förbrukning uppges till strax över litern men allt mellan 0,9 och 2l/milen är möjligt beroende på körsätt.
V8:an drar nog mer vid lugnare körning än 2,2T.
Sedan får du tänka vad du vill ha för bil, V8:an är mer ett "autobahnlok" medans turbon är lite mer "bus".
Dock väger S4:an alldeles för mycket för att kunna kallas busbil.

okej tack ddå har ja ju låte mer kött på benen.
jag vet att v8 är lite mer "glidar bil" fast den bör ju röra på sig en del. och så är jag lite såld på v8 ljud så de är väl den som de lutar åt. ja kollade lite på försäkring o vare sig om de va en 2,2t eller 4,2 så kostade de de samma då mig.
tack för hjälpen.

Pontiac Firebird "The exgirlfriend" (1968)
Retromance
28 maj 2010 · 23 Inlägg

Idag lyckades jag med bedriften att köra min s4 på cirkus 0,75 liter milen på en 5 mila färd med till största del landsväg, blandat ligger den strax över litern milen. Men man får räkna med att det drar iväg rejält så fort man petar till gaspedalen.
Då är det 2,2t motorn i och ett revo 303 chip

Försäkring skulle jag verkligen inte påstå är billigt, särskilt inte för mig som 20-åring, men som sagt, ringa runt är enda sättet för dig att få reda på vad det kostar för dig, svårt att sätta ett cirka på det

Skatten ligger på 2367 kr om året

Senast redigerat av Retromance (28 maj 2010)

Audi S4 "Down to earth" (1992)
Bagera
28 maj 2010 · 27 Inlägg

Rally5 skrev:
Hej hej undrar om det är någon som har någon fakta om hur mycket dessa bilar dricker och va de kan kosta att försäkra och skatta.
Audi S6 4,2   : ?L/mil
Audi S4 2,2T : ?L/mil
Jag har tänkt att köpa någon utav dessa bilar men vet inte vilken de blir.

S6 Går inte under 1.,2l/mil.
Den är inte billig att äga. Men ben är rolig att köra så det väger upp det hela.
Kör ifrån en volvoR  T5.smile

Senast redigerat av Bagera (28 maj 2010)

brk95
28 maj 2010 · 140 Inlägg

hej har en v8 quattro chippad -92 4.2 l  , den kördes till nordNorge i vintras efter som jag jobbar där och vid körning efter trafiklaglig hastighet 90 % av vägen så låg snittförbrukningen på 0.94 l/ mil ,, och det var ca : 247 mil så det blev  tankat 4 ggr , så det var en ganska ärlig mätning , vill dock tillägga att dessa så kallade landsvägs lok går att bus köra rätt kraftigt med så länge du kan och vågar köra smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang