Porsche 944 går ej rent eller med lite gas, vad för fel?

Mr_diesel
25 maj 2010 · 43 Inlägg

har en porsche 944 som inte går i ordning, den gå att starta och då ha den en tomgång på mellan 0-500rpm och när man lägger foten på gasen så dör den, har bytt tändstift och tömt tanken och bytt filter,kört fram ny bränsle ända till bränsle bryggan eller vad man säger, det verkar som det är fullt bränsletryck där i iallafall för när man tar bort pluggen längst fram är det ett j*vla tryck.
bytt styrboxen men ingen skillnad på motorgången för de...bilen har stått i ett x antal många år innan jag köpte den, finns de några kända fel på motorn?? det är porsches egen 4 cylindriga...
hur ska strömmen till spridarna levereras??igenom kabel förstår jag oxå men konstant 12volt eller i puls??

tacksam för svar....

VW_67
26 maj 2010 · 446 Inlägg

om bilen stått länge så är det inte ovanligt att spridarna klabbar igen, kan vara värt att kolla smile

bearz
27 maj 2010 · 146 Inlägg

Tror mig minnas att det ligger konstant ström på och regleras på jordsidan.
Men om det är batterispänning vete sjutton.
Hur är det med luftmängdmätaren?
Är väl 2,5 L motorn.
Årsmodell?

Vcds
Mr_diesel
29 maj 2010 · 43 Inlägg

ja det är 2,5L motorn, det är en slutet på 80-talet tro ja om ja inte minns fel, ha inte hållt på med bilen på snart 2 år så ja ha glömt årsmodellen=( ha tittat luft mätaren men den se hel ut om man tittar på trådarna i den, men den kan ju vara trasig iaf, men ska den den inte gå iaf då fast bara lite sämre??

Mr_diesel
29 maj 2010 · 43 Inlägg

VW_67 skrev:
om bilen stått länge så är det inte ovanligt att spridarna klabbar igen, kan vara värt att kolla smile

ska göra de, tack för tipset=)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang