V70R Går Ojämt

XioBe
31 maj 2010 · 78 Inlägg

Hej,

Tvättade bilen här om veckan och körde en motortvätt samtidigt , Efteråt så gick bilen ryckigt och kändes som den "spikade". Har nu kört med bilen 2 veckor och bilen är fortfarande lustig vid höga varv, Det kommer även Vit Rök ibland ur avgassystemet (Twinpipe) Men bara ur 1 pipa :S.  har rengjort fördelar lock och rotor men fortfarande samma fel. Bilen tar ingen kylvätska och oljan ser bra ut. Vafan kan ha hänt?

Tycker ni jag ska köpa ny rotor och fördelar lock och även testa byta bränslefiltret??

Tacksam för svar


Mvh

Christian S
31 maj 2010 · 4 816 Inlägg

du har garanterat fått ner vatten i tändstiftsbrunnarna wink
det är bara att ta bort tändstiftskåpan och sen rycka upp tändhattarna för att sen gå lös med trycklyft ner i hålen.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
XioBe
31 maj 2010 · 78 Inlägg

Tack för svar, Idag har jag sprutat in 5-56 i tännhattarna till fördelarlocket samt bytt tändstift och lagt i 5-56 i dom hattarna också. Bilen gick lite renare men fortfarande så spikar han vid högre farter, Upp till 100 är den som vanligt men när man slänger i 3an och frammåt så börjar den spika och ge med sig. Ska testa imorgon och köra en sväng så 5-56an får dra sig lite och se om de blir skillnad, annars får jag testa som du sa. Men det såg ut att va rent och snyggt ut när ja tog bort tändhattarna till tändstiften.

Tack för svar igen

Mvh

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang