Bluddrande Mitsubishi Galant Kombi - 97

Imson
1 juni 2010 · 407 Inlägg

Tjenare!

Jag har nyss skaffat mig en Mitsubishi Galant 97a, så när jag skulle köra hem den så lös motorlampan efter ett tag.
Problemet som stod i annonsen var att katalysatorn var trasig att det bara är att byta. (Ägaren hade lämnat in bilen på Mitsubishi och där sa dem att det bara var katalysatorn.)

Symtom:
När man lägger i en växel och ska köra iväg så går den absolut inte att varva ur,(tänk er lågt varv på ettan hur det hoppar, man kan inte gasa upp den heller så det blir bara att man skuttar fram som en kanin.) så man kommer inte iväg som man ska, den går jätte dåligt. Jag har köpt en ny katalysator som ska sättas dit så snart som möjligt, men jag är nästan säker på att det inte enbart är det som gör så att bilen går så illa som den gör.

Fråga gärna om det är något som verkar oklart.

Väldigt tacksam för hjälp, tack i förhand smile

// Joakim

RoniisH
1 juni 2010 · 300 Inlägg

Ryckig körning låter som det har någonting med tänddelarna att göra. Gör en redig service på den (Tändstift, tändkablar, rotor+fördelarlock, byte av olja + oljefilter, bränslefilter och luftfilter).

Senast redigerat av RoniisH (1 juni 2010)

Growe Fri fart för ett fritt folk!
1 juni 2010 · 13 749 Inlägg

klart den kan gå så illa om katen har gått sönder

testa att håll handen bakom avgasystemet på en bil så får du se hur bra den fungerar smile

när kärnarn släpper i katen och lägger sig snett tar det tok stopp och bilen går skitdåligt och går ej att varva osv
kan bli så när ljudämpare pajar oxå

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang