Mitsubishi 3000gt vs supra,skyline,subaru

DiddePil
1 juni 2010 · 59 Inlägg

Halloj! Kan en 3000gt mäta sig med t ex en supra, skyline eller subaru? Eller är den en helt annan "klass". Är skyline och supra dom överlägsna bilarna när det gäller japanare? smile

Lozinmust "Unloaded"
1 juni 2010 · 1 557 Inlägg

3000GT VR-4 skulle jag påstå är en av bilarna i den japanska superbilseran, som i runda slängar sträcker sig över 90-talet. Nissan 300ZX, Toyota Supra TT, 3000GT, Nissan Skyline GT-R, Honda NSX(dock dyrare, iaf i andrahand, ej riktigt förstått varför det blev så) och säkert ett par till som man glömt.

Men vad menar du med "mäta" sig? Effektmässigt? Bankapabilitet? Man kan ju tolka rätt fritt.

"When innovation meets passion!"
BMW M3 "Dennis And The Dicks" (1994)
BMW 318is "Class II" (1994)
BMW Z3 2.8 Coupé "Dennis And The Dicks" (1998)
Eisenhut
1 juni 2010 · 1 827 Inlägg

Mechanimal skrev:
3000GT VR-4 skulle jag påstå är en av bilarna i den japanska superbilseran, som i runda slängar sträcker sig över 90-talet. Nissan 300ZX, Toyota Supra TT, 3000GT, Nissan Skyline GT-R, Honda NSX(dock dyrare, iaf i andrahand, ej riktigt förstått varför det blev så) och säkert ett par till som man glömt.

Men vad menar du med "mäta" sig? Effektmässigt? Bankapabilitet? Man kan ju tolka rätt fritt.

Anledningen till att NSX är dyrare är att den var otroligt mycket dyrare när den var ny. NSX är en unik bil i sitt slag, en supersportbil med körbarhet som en vanlig bil. Det byggdes en ny fabrik till NSXen, den är helt handbyggd i aluminium och ingenting är hämtat från andra Hondor.

Därför är NSX dyrare både när den var ny och det ligger förstås kvar idag. En NSX är ett samlarobjekt och en raritet, det är mer än vad man kan säga om en supra/skyline. smile


OnTopic: Ja absolut hänger 3000gt bra på, men namnet säger sanningen, det är en GT bil och ingen sportbil... Jäkligt trevlig för ändamålet dock!

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
Lozinmust "Unloaded"
1 juni 2010 · 1 557 Inlägg

Eisenhut skrev:

Mechanimal skrev:
3000GT VR-4 skulle jag påstå är en av bilarna i den japanska superbilseran, som i runda slängar sträcker sig över 90-talet. Nissan 300ZX, Toyota Supra TT, 3000GT, Nissan Skyline GT-R, Honda NSX(dock dyrare, iaf i andrahand, ej riktigt förstått varför det blev så) och säkert ett par till som man glömt.

Men vad menar du med "mäta" sig? Effektmässigt? Bankapabilitet? Man kan ju tolka rätt fritt.

Anledningen till att NSX är dyrare är att den var otroligt mycket dyrare när den var ny. NSX är en unik bil i sitt slag, en supersportbil med körbarhet som en vanlig bil. Det byggdes en ny fabrik till NSXen, den är helt handbyggd i aluminium och ingenting är hämtat från andra Hondor.

Därför är NSX dyrare både när den var ny och det ligger förstås kvar idag. En NSX är ett samlarobjekt och en raritet, det är mer än vad man kan säga om en supra/skyline. smile


OnTopic: Ja absolut hänger 3000gt bra på, men namnet säger sanningen, det är en GT bil och ingen sportbil... Jäkligt trevlig för ändamålet dock!

Ahh då vet jag mer om NSX:en och dess värde då smile Och visst är det en helt underbar bil, snyggaste baklysena på en bil jag någonsin sett och rent allmänt snygg smile

"When innovation meets passion!"
BMW 318is "Class II" (1994)
BMW Z3 2.8 Coupé "Dennis And The Dicks" (1998)
BMW 530i "Static Vikings" (1989)
Memme I'am AWESOME..
1 juni 2010 · 2 783 Inlägg

Köp en S2000 big_smile snyggare ^^

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
DiddePil
1 juni 2010 · 59 Inlägg

ok, jo jag tänkte lite vem som går bäst original? Och är lättast/bäst att trimma om det skulle vara så? Är det nån av modellerna som det är svårt att få tag på delar till?

Ghost_Face
2 juni 2010 · 517 Inlägg

3000gt är absolut jämförbar med en skyline. Båda har sexcylindriga motorer med dubbelturbo samt fyrhjulsdrift. GT´n är dock lite tyngre men har mer effekt så prestandan är ganska likvärdiga.
http://www.youtube.com/watch?v=t9_8A6_X3gk <-- GTO vs GT-R

Imprezan lirar väl inte i samma liga som dessa bilar med sin boxer 4:a och en enkelturbo men den är lätt, smidig och väldigt rapp så helt uträknad är den aldrig.

Supran är det självklara valet om man vill trimma och vara snabbast mellan rödljusen... om greppet i bakhjulen tillåter dvs smile

Go_sideways
2 juni 2010 · 428 Inlägg

Ghost_Face skrev:
Supran är det självklara valet om man vill trimma och vara snabbast mellan rödljusen... om greppet i bakhjulen tillåter dvs smile

"Om greppet i bakhjulen tillåter dvs"

Vilket det ofta inte gör när det kommer lite mer effekt i den än orginal tongue
Därför är skyline det självklara valet om man vill vara snabbast mellan rödljusen wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang